32.4 C
Tehran
یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹

چری آریزو ۵ توربو تست و بررسی شد ؛ مزایا و معایب

از دست ندهید

حذف برخی قطعات و آپشن ها از سوی خودروسازان چرا و چگونه؟

پس از خبر حذف برخی قطعات و آپشن ها از برخی خودروهای صفر کیلومتر داخلی، فعالان صنعت خودروسازی و...

کدام خودروساز ایرانی محصولات خود را گران تر از بازار می فروشد

کدام خودروساز ایرانی در آشفته بازار این روزهای خودرو، که همچنان قیمت ها بالا می رود و روزهایی رکود...

احتمال توقف تولید قطعات خودرو از یک ماه دیگر ؛ مصوبه دولت عملی نشد

دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو گفت: با توجه به محدودیت نقدینگی در شرکت‌های قطعه‌ساز، حداکثر تا یک ماه آینده می‌توانیم...

از سری چری آریزو ۵ به بعد، چری تبلیغات زیادی کرد تا نشان دهد محصولاتش دچار تحول اساسی شده است، اما تا چه حد این تبلیغات واقعیت دارد؟

بیت ران – امین آزاد: چری با کمک مشاوران خارجی از اتریش و آلمان گرفته تا انگلستان طی چند سال اخیر سعی کرده است از یک شرکت کپی کار با محصولاتی بشدت بی کیفیت به سمت کیفت و سبک خاص خود حرکت کند.

برای اینکه ذهنیت برند چری هم تقویت شود دست به تبلیغات و برخی اوقات بزرگ نمایی هایی زده است.

یکی از اولین محصولاتی که این روند را در چری شروع کرد؛ آریزو ۵ بود.

این خودرو با وجود اینکه از نظر طراحی ،تکنولوژی و کیفیت یک جهش در محصولات چری است اما همچنان تا یک خودرو با کیفیت فاصله دارد.

آریزو ۵ توربو به یک موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱.۵ لیتر مجهز شده است.

مدل معمولی آریزو ۵ حداکثر توان ۱۱۶ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۱ نیوتون‌متری دارد.

این درحالی است که مدل توربو از حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتون‌متر بهره می‌برد.

چری در این خودرو از جعبه‌دنده‌ی خودکار CVT استفاده کرده است.

این موتور البته با گیربکس سی وی تی همچنان تنبل است.

با اینکه با وجود قدرت قدرت ۱۴۷ اسب بخاری انتظار چابکی بیشتری از آن می رود.

از دیگر مشخصات فنی آریزو ۵ توربو می‌توان به:

انواع سامانه‌های ترمز ضد قفل ABS،

توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD،

سیستم ضد لغزش TCS

و سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESP اشاره کرد.

کروز کنترل، سانروف، دوربین دنده عقب، نمایشگر ۷ اینچی و سیستم رانندگی اقتصادی، بخشی از امکانات این خودرو چینی هستند.

انبوه آپشن ها

طبق معمول با انبوهی از آپشن ها نسبت به خودروهای هم کلاس ژاپنی و کره ای طرف هستیم.

زیاد بودن آپشن ها هم حسن است هم عیب، مخصوصا زمانی که بعد از مدت کوتاهی یکی از این آپشن ها دچار ایراد شوند.

اگر دوست دارید درباره این خودرو بیشتر بدانید توصیه می کنیم تست زیر را تماشا کنید.

بیشتر بخوانید:

تست و بررسی سمند سورن توربو شارژ

تست و بررسی پژو ۲۰۰۸ تولیدی در ایران

رنو مگان تست و بررسی شد ؛ آیا این خودرو ارزش خرید دارد

۲۰۰هزار کیلومتر با دوو سی یلو ؛ بررسی یک خودرو دست دوم خاص

اولین تست فنی پژو ۴۰۵ با موتور XUM ؛ کم مصرف تر اما پر قدرت تر

 

فیلم در آپارات 

 

1 دیدگاه

  1. مشکل اینجاست که هیچ کدام از این اتومبیل ها مجوز تردد در کشورهای صنعتی را نمیگیرن ، کشورهای جهان سوم، با مدیریت قوی همینطور، حالا شما تست کن، شاید با مدیریت شما حق پرواز هم بهش بدن

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

آیرودینامیک ترین خودروی لوکس در جهان را بشناسید

آیرودینامیک ترین خودروی لوکس در جهان متعلق به لوسید موتورز است. در ادامه با این خودرو آشنا شوید. بیت ران...

داستان رولزرویس و هایده / خودرویی که قرار بود...

داستان رولزرویس و هایده را از زبان تیمور ریشار استاد خودروهای کلاسیک ایران ببینید. بیت ران -  تیمور ریشار را ماشین‌بازها، صندوقچه گنج خودروهای کلاسیک...

لاستیک رادیال چیست و چه کمکی به خودرو می...

لاستیک رادیال را می توان از انواع جدید لاستیک در برابر لاستیک های بایاس دانست. وجه تمایز این لاستیک چیست؟ بیت ران - الهام زهره...
سرپرست فدراسیون اتومبیل رانی به بیت ران خبر داد:

پیت استاپ پیست آزادی / مسابقات آینده رالی و...

پیت استاپ پیست آزادی به این مجموعه اضافه خواهد شد. سرپرست فدراسیون اتومبیل رانی با اعلام این خبر از برنامه مسابقات آینده اتومبیل رانی،...
گزارش اختصاصی بیت ران

ایرباس ۳۴۰ ایران ایر / توسعه ناوگان دوربرد هما

ایرباس ۳۴۰ ایران ایر می تواند به هما دوباره توان برقراری پروازهای دوربرد در شرق آسیا را بدهد، اما این هواپیما چگونه است؟ بیت ران...

پست‌های مرتبط