تخلفات مالی جدید ؛ کارلوس گون دوباره بازداشت شد

از دست ندهید

کارلوس گون مدیرعامل سابق اتحاد رنو-نیسان به خاطر تخلفات مالی جدید، برای بار دوم در ژاپن بازداشت شد.

بیت ران – پلیس ژاپن برای بار دوم کارلوس گون، مدیر اجرایی سابق گروه رنو نیسان را بازداشت کرد. مقامات قضایی ژاپن دلیل بازداشت دوباره‌ی گون را انتقال پول‌های شرکت به خاورمیانه به‌منظور استفاده‌ی شخصی اعلام کردند.

دادستان پرونده با مراجعه به محل اقامت گون در توکیو حکم بازداشت وی را به او ابلاغ کرد و گون برای پاسخ به سوالات به زندان منتقل شد. براساس اعلام دفتر دادستان توکیو که کارلوس گون ۵ میلیون دلار از پول‌های نیسان را صرف استفاده‌ی شخصی کرده است.

وی همچنین حدود ۱۵ میلیارد دلار از پول‌های نیسان را که جزو اختیارات مدیر بوده به پخش‌‌کننده‌ی محصولات نیسان در عمان انتقال داده است. گون ۵ میلیون دلار از پول‌های نیسان را هم به شرکت تجاری پسر خود انتقال داده و مقداری هم برای خرید قایق تفریحی لوکس استفاده شده است.

روز دوشنبه رنو به مقامات فرانسوی گزارش داد که مبالغ مشکوکی از پول‌های این شرکت به پخش‌کننده‌ی محصولات رنو در عمان انتقال داده شده‌اند و به نظر می‌رسد که این پول قرار است درنهایت به شرکت شخصی کارلوس گون انتقال پیدا کند.

بازداشت فردی که وثیقه‌ی خود را پرداخت کرده برای دادستان ژاپن کاری غیرمعمول است. دادستان ژاپن مطابق قانون می‌تواند به‌منظور تکمیل تحقیقات خود گون را تا ۲۲ روز در بازداشت نگه دارد و می‌توان وی را بدون حضور وکیل خودش مورد بازجویی قرار داد.

گون: قرار بود حقایقی را در کنفرانس خبری بازگو کنم

کارلوس گون در حال حاضر در بازداشتگاه توکیو نگه‌داری می‌شود که قبلا نیز ۱۰۸ روز بازداشت را در این مکان تجربه کرده بود. گون ماه گذشته با پرداخت وثیقه‌ی ۸.۸ میلیون دلاری آزاد شد. کارلوس گون در صحبتی که پس از بازداشت خود با رسانه‌ها داشت، بازداشت خود را کاری ظالمانه و خودسرانه عنوان کرد و گفت نیسان قصد دارد تا با دادن اطلاعات اشتباه به دادستان‌‌ها صدای او را خاموش کنند.

کارلوس گون همچنین گفت: قرار بود حقایقی را در کنفرانس خبری هفته‌ی آینده بازگو کنم که حالا با بازداشت من این فرصت از من گرفته شده است، اما حقیقت سرانجام افشا خواهد شد.

جونیشیرو هیروناکا یکی از وکلای گون به رسانه‌ها گفت که با اینکه این یک پرونده‌ی جداگانه است؛ اما بازداشت فردی که وثیقه‌ی خود را پرداخت کرده کار درستی نیست و ما این اقدام را محکوم می‌کنیم.

منبع: زومیت

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط