نماینده مجلس: خودروسازان ملزم به فروش اموال مازاد خود شدند

از دست ندهید

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: باتوجه به اینکه تامین نقدینگی یکی از اصلی‌ترین مولفه‌ها برای ادامه حیات خودروسازی و رفع مشکلات موجود در این صنعت است، خودروسازان ملزم به فروش اموال مازاد خود شدند.

بیت ران – ولی الله ملکی، افزود: فروش اموال مازاد و ترخیص خودروهای رسوب شده در گمرک از راهکارهای لازم برای ساماندهی بازار خودرو است. سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش، به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونین وی، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا و رییس سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده در این جلسه اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز وزیر صمت گزارشی درباره خودروسازی، مشکلات این حوزه و تعهدات خودروسازان و… ارائه داد. وی اظهار کرد: در مرحله نخست برای حل مشکل خودروسازی باید میزان تولیدات افزایش پیدا کند تا این خودروسازان بتوانند پاسخگوی تقاضای بازار باشند؛ اگرچه در مدت اخیر تولیدات ساپیا به ۴۰۰ دستگاه و ایران خودرو به ۸۰۰ دستگاه در روز کاهش پیدا کرده بود اما در حال حاضر تولیدات شرکت‌های خودروسازی به ۴ هزار دستگاه در روز رسیده است. نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای وزارت صمت برای ساماندهی بازار خودرو، خاطرنشان کرد: تامین تسهیلات ۴ هزار میلیارد تومانی برای قطعه‌سازان با سود ۱۸ درصد یکی از راهکارهایی است که می‌تواند تا حدودی تولید این شرکت‌ها را افزایش دهد؛ در واقع این اعتبار به منظور رونق تولید، به قطعه‌سازان پرداخت می‌شود اما خودروسازان متعهد بازپرداخت آن هستند. تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان به قطعه سازان پرداخت شده است.

اداره قوانین مجلس با ترخیص خودروهای گمرک مخالفت کرد

وی تصریح کرد: اگرچه براساس مصوبه وزارت صمت خودروهای موجود در گمرک باید ترخیص می‌شد اما اداره قوانین مجلس با آن مخالفت کرد؛ این اقدام بار روانی بسیاری به بازار منتقل کرد و بخشی از گرانی های ایجاد شده به دلیل رسوب خودرو در گمرک است. سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید تدبیری برای ترخیص خودروهای رسوب شده در گمرک اندیشیده شود، گفت: از یک سو این خودروها سرمایه ملی است و از سوی دیگر می‌تواند تا حدودی التهاب بازار را کاهش دهد. وی ادامه داد: برای ساماندهی بازار خودرو مقرر شد کمیته‌ای با مسئولیت اینجانب و حضور نمایندگانی از کمیسیون‌های مختلف، مسئولان وزارت صنایع و خودروسازان تشکیل شود. این کمیته موظف است با تشکیل جلسات متعدد مشکلات موجود را بررسی و نتایج را به سمع و نظر مردم رساند. به گزارش ایرنا، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: براساس گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت سرازیر شدن سیل سرمایه‌های مردم به سمت خودرو، ارز، سکه و… التهابات بسیاری به این بازارها تزریق کرده است.]]>




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط