آئودی محصولات پلاگین هیبریدی خود را در ژنو رونمایی کرد

از دست ندهید

آئودی از نسخه‌های پلاگین هیبریدی Q5، A6، A7 و A8 در ژنو رونمایی کرد.

بیت ران – خودروهای جدید شرکت آلمانی آئودی قابلیت مشابه خودروهای پلاگین هیبرید مرسدس بنز و بی ام و را دارند که نشان می دهد این شرکت های آلمانی با سیاست مشترکی در حال حرکت هستند.

گران‌ترین محصول تازه‌ پلاگین هیبرید آئودی A8 L 60 TFSI e کواترو است.

این خودرو از پیشرانه‌ شش سیلندر سه لیتری و واحدی الکتریکی سود می برد و دارای مجموعه باتری ۱۴ کیلووات ساعتی و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است. قدرت این مجموعه برابر با ۴۴۰ اسب بخار و گشتاورش نیز ۷۰۰  نیوتون متر است. این خودرو در حالت الکتریکی برد ۴۰ کیلومتری دارد.

 

 

مدل Q5 50 TFSI e کامفورت و A7 50 TFSI e کامفورت در حالت استاندارد، خروجی ۲۹۵ اسبی و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری دارند.

اگر مشتریان خواهان قدرت بیشتری باشند می‌توانند نسخه‌ی ۵۵ TFSI e را برای خودروهای Q5، A6 و A7 سفارش دهند که از قدرت ۳۶۳ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری برخوردار هستند. این سه خودرو از همان برد ۴۰ کیلومتری A8 در حالت الکتریکی سود می‌برند.

 

 

هر چهار خودروی پلاگین هیبریدی جدید ارباب حلقه‌ها، دارای مجموعه باتری ۱۴ کیلووات ساعتی مشابه هستند و از واحدی الکتریکی استفاده می‌کنند که داخل گیربکس دوکلاچه ادغام شده است. همچنین این خودروها در زمان ترمز گرفتن از سیستم احیای انرژی سود می‌برند.

 

بی ام و پیشتاز است

سه حالت رانندگی الکتریکی، اتو و هولد برای محصولات جدید آئودی تدارک دیده شده است. این خودروها در حالت الکتریکی تنها از قوای محرکه‌ الکتریکی سود برده و در حالت اتو نیز سیستم به‌صورت هوشمندانه از واحد الکتریکی و پیشرانه درون‌سوز برای حداکثر کارایی استفاده می‌کند. در حالت هولد هم قوای محرکه به گونه‌ای عمل می‌کند که از حفظ شارژ باتری اطمینان حاصل شود.

مالکان این خودروها به آسانی می‌توانند خودروی خود را در منزل شارژ کنند اما اگر بخواهند می‌توانند از سرویس شارژ e-tron استفاده کنند که فعلاً در ۱۸ کشور اروپایی کار می‌کند.

بنظر می رسد فعلا برد محصولات پلاگین هیبرید بی ام و در حالت الکتریکی ۴۰ کیلومتر بیشتر از محصولات آئودی باشد.

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط