رییس پلیس راه : ایمنی خودروها افزایش نداشته است و قربانی می‌گیرند

از دست ندهید

رییس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه ایمنی خودروها افزایش نداشته است، گفت: خودروهای ناایمن قربانی می گیرند. خودروسازان پیش از واقعه کاری بکنند.

بیت ران – ماراتن سفرهای نوروزی تا چند روز دیگر آغاز می‌شود. مسافرت‌هایی که گاه به دلیل بی‌احتیاطی رانندگان تا یک عمر با خاطره‌= تلخ همراه می‌شود. اما عامل اصلی تصادفات جاده‌ای در سال گذشته چه بوده است؟ رییس پلیس راه راهور ناجا معتقد است: بیشتر تصادفات جاده‌ای سال گذشته در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است.

سردار محمدحسین حمیدی درباره عامل اصلی تصادفات سال گذشته در جاده‌ها گفت: نزدیک به ۴۰ درصد از تصادفات نوروز سال گذشته مربوط به خروج اتومبیل از جاده بود. یعنی اتومبلی بدون برخوردی با خودروی مقابل از مسیر خود منحرف می‌شود.

وی درباره علت انحراف از مسیر خودروها تصریح کرد: عمده این تصادفات بدلیل خواب آلودگی رانندگان و عدم توجه کافی به جلوی اتومبیل و استفاده از تلفن همراه در طول رانندگی رخ می‌دهد.

رییس پلیس راه راهور ناجا همچنین درباره علت دیگر تصادفات جاده‌ای نوروز گذشته در مسیرهای دو طرفه ادامه داد: سال گذشته در مسیرهای دو طرفه بیشتر حوادث به علت سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ خوروها بود. عامل این اتفاق شتاب و عجله رانندگان است.

تاثیر ایمنی خودروها در آمار تصادفات

وی در پاسخ به این پرسش که ایمنی خودروها چه میزان در تصادفات جاده‌ای نوروز موثر بوده ادامه داد: ایمنی خودروها تغییری نکرده است اگر بدتر نشده باشد، بهتر نشده است. متاسفانه ضعف ایمنی در اتومبیل وجود دارد و به نظر می‌رسد به زودی هم قرار نیست برطرف شود. در این شرایط آیا منطقی است که راننده‌ای که این خودرو را سوار است جان خود و عزیزانش را با رانندگی پر خطر بازی کند؟ بهتر است که خودروسازان ما توجه بیشتری به نواقص فنی داشته باشند اینکه تصادفی رخ دهد و فردی جانش را از دست بدهد دیگر چه تاثیری دارد که خودروساز آن را اصلاح کند. مهم در زمان رانندگی است که حادثه‌ای رخ ندهد.

رییس پلیس راه راهور ناجا به گزارش خبرآنلاین، در پایان درباره میزان تصافات در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها توضیح داد: ۶۴ درصد تصادفات جاده‌ای سال گذشته مربوط به ۰ تا ۳۰ کیلومتری شهر مقصد بود. این محدوده بحرانی است دلیل تصادفات رانندگان در این منطقه را می‌توان به ساخت و ساز غیر مجاز، ورودی و خروجی‌های غیر مجاز شهرها، خستگی و تردد وسایل نقلیه‌ای مانند موتور مربوط کرد.

وی در پایان به رانندگان توصیه کرد هنگام قرار گرفتن در این محدوده تمرکز بیشتری داشته باشند.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

شرکت اینفینیتی چگونه توسط یک ایرانی نجات پیدا کرد؟

شرکت اینفینیتی برند لوکس نیسان موتور ژاپن است. مدیر عامل سابق این شرکت یک ایرانی است که سابقه کار...

پست‌های مرتبط