رئیس انجمن قطعه‌سازان به بیت ران گفت: قطعه سازان ۳۷ درصد تعدیل نیرو داشته اند

از دست ندهید

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اعتقاد بر اینکه قیمت قیمتی که خودروسازها اعلام می کنند منطقی ست، می گوید: ۳۷ درصد از نیروهای شان را از دست داده اند.

بیت ران – بهنام زهره وند: محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن قطعه سازان در گفتگو با خبرنگار بیت ران در خصوص وضعیت بدهی خودروسازها به قطعه سازان می گوید: آمار دقیقی از مقدار این بدهی ها ندارم و باید این آمار و ارقام را از خود خودروسازان مطالبه کرد. البته تا بحال چهار هزار میلیارد تومان از این بدهی ها پرداخت شده و باید به دنبال تسویه بقیه آن بود.

وی در مورد وضعیت قطعه سازان اشاره به حال بد این حوزه دارد و تاکید می کند: اگر پول باشد و مواد اولیه وارد شود، قطعه سازان قادر به تامین نیازهای خودروسازان خواهند بود.

نجفی منش در رابطه با تعدیل نیروها می گوید: قطعه سازان ۳۷ درصد از نیروهای شان را از دست داده اند و این متقابلا باعث بوجود آمدن مشکل برای تولیدات بوده که البته امیدواریم با بهبود یافتن شرایط این نیروها دوباره به کار گرفته خواهند شد.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در رابطه با شرایط موجود و قیمت ها می افزاید: قیمت خودروها در بازار غیر منطقی است اما قیمتی که خودروسازها اعلام می کنند منطقی ست.

وزرا به دنبال راه کار ترخیص قطعات

وی درباره قطعات خودروی موجود در گمرکات کشور می گوید: ترخیص کانتینرهای قطعات موجود در گمرک مسلما تاثیر مثبتی برای خودروسازان دارد. همه می خواهند ترخیص انجام شود اما مجموعه ای از قوانین و مقررات این اجازه را نمی دهد. اگر صاحبان این محموله ها، کد ۱۷ رقمی بانک مرکزی و تخصیص ارز را داشته باشند و اگر ارز بدهند، انجام می شود. اما چون ارزی وجود ندارد، این امر انجام نمی شود.

به گفته نجفی منش البته هفته آینده قرار است که طی یک نشست بین وزرا، راه کاری برای این مشکل پیدا بشود.

این کارشناس در مورد ترخیص کالاهای خودروسازان می گوید: هنوز بخشی از کالاها در گمرک باقی مانده است.

خود قطعه سازان از حجم و ارزش کالاهایشان در گمرک بی خبرند

وی ادامه می دهد: در بین کانتینرهای موجود در گمرک کالاهای قطعه سازان هم هست، اما کسی آمار دقیقی از تعداد و حجم و ارزش این کالاها ندارد حتی خود ایشان.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی درباره زمان ترخیص این کانتینرها اضافه می کند: زمان دقیقی برای این امر وجود ندارد، ولی دولت باید کمک کند که هر چه زودتر این امر انجام شود.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط