خودروهای نیمه خودران سری Kei میتسوبیشی و نیسان معرفی شدند

از دست ندهید

شرکت‌های نیسان و میتسوبیشی در راستای اهداف همکاری با یکدیگر، سری جدیدی خودروهای نیمه خودران Kei را معرفی کردند.

بیت ران – نیسان و میتسوبیشی با معرفی نسل جدید خودروهای Kei برای بازار ژاپن، همکاری خود را گسترش خواهند داد. نسل جدید خودروهای Kei شامل نیسان دیز هایوی استار (Dayz Highway Star)، میتسوبیشی Ek واگن و میتسوبیشی Ek X می‌شود. مراحل ساخت این خودروها توسط کارخانه مشترک ‌‌‌NMKV کنترل می‌شود و در خط تولید میزوشیما میتسوبیشی در ژاپن تولید خواهند شد.

میتسوبیشی و نیسان اولین نسل از خودروهای Kei خود را در سال ۲۰۱۳ معرفی کردند و با افزایش همکاری در سال ۲۰۱۶، میزان تولید این خودروها را افزایش دادند. برای اولین‌بار، خودروهای سری Kei نیسان و میتسوبیشی از فناوری نیمه خودران بهره خواهند برد که مخصوص خط مخصوص در بزرگراه‌ها ساخته شده است.

خودروسازان ژاپنی می‌گویند که نسل جدید این خودروها به‌لطف پلتفرم، موتور و جعبه‌‌دنده جدید، قدرت بیشتری خواهند داشت. با وجود اینکه هر ۴ خودرو از یک پلتفرم بهره می‌برند و طراحی جعبه‌ای شکل دارند (خودروهای Kei محدودیت طولی قانونی معادل با ۳,۴۹۰ میلی‌متر و پهنای ۱,۴۹۰ میلی‌متری دارند)، اما نشانه‌های مخصوص طراحی هر دو شرکت در این خودروها دیده می‌شود.

نیسان دِیز

مدل‌های نیسان دِیز از طراحی جلوپنجره V شکل بهره می‌برند در حالی‌که مدل‌های میتسوبیشی از فلسفه طراحی سپر دینامیکی پیروی می‌کنند. هیچ مشخصات شوکه‌کننده‌ای در زیر کاپوت دیده نمی‌شود زیرا پیشرانه خودروهای Kei به حجم ۰.۶۶ لیتر و قدرت ۶۴ اسب‌بخار محدود می‌شوند. بدین ترتیب باید همان موتورهای ۳ سیلندر تنفس طبیعی و توربوشارژ با قدرت‌های ۵۵ و ۶۴ اسب‌بخار را انتظار داشت.

همانند گذشته، جعبه‌دنده CVT به‌صورت استاندارد روی خودروها نصب می‌شود و آپشن سیستم چهار چرخ متحرک هم قابل سفارش خواهد بود. خودروهای میتسوبیشی Ek تا اواخر ماه آینده در بازار ژاپن عرضه می‌شوند. قبل‌تر عکس‌های جاسوسی این خودرو هنگام تست در اروپا منتشر شده بود اما با معرفی رسمی سری جدید Ek، خودروهای یادشده تنها در بازار ژاپن به‌فروش می‌رسند.

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط