پینین‌ فارینا باتیستا ؛ قوی ترین خودرو برقی جهان رونمایی شد

از دست ندهید

پینین‌ فارینا باتیستا به عنوان قوی ترین خودرو برقی جهان در ژنو معرفی شد.

بیت ران – پینین‌ فارینا باتیستا علاوه بر اینکه قوی ترین خودرو برقی جهان است، قوی ترین خودرو ایتالیایی هم هست. این خودرو دارای چهار موتور برقی در چهار چرخ است که می تواند در مجموع ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

گشتاور تولید شده توسط موتورهای برقی این خودرو هم دو هزار و ۳۰۰ نیوتن متر است. این قدرت و گشتاور سبب شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو زیر دو ثانیه باشد. این خودرو می تواند تنها طی مدت ۱۲ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

این اتومبیل از باتری هایی با ظرفیت ۱۲۰ کیلو وات ساعتی استفاده می کند که می تواند پیمایش ۴۵۰ کیلومتری را با یکبار شارژ برای این خودرو قدرتمند تامین کند.

تاریخچه پینین فارینا

از این خودرو تنها ۱۵۰ دستگاه تولید می شود و تولید آن از سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد. ریشه نام این خودرو از نام بنیان گذار این شرکت گرفته شده است.

پینین فارینا یک شرکت طراحی خودرو و بدنه‌سازی ایتالیایی است که در شهر کامبیانو قرار دارد. این شرکت توسط باتیستا فارینا (که خود طراح خودرو بود) در سال ۱۹۳۰ با هدف طراحی و ساخت خودرو و با نام سوسیتا انونیما کاروزریا پینین فارینا کار خود را آغاز کرد. این شرکت کامل‌کننده رده‌بالاترین خودروسازها مانند فراری، مازراتی، رولز-رویس موتور کارز، کادیلاک، جگوار، ولوو، آلفا رومئو و لانچیا است.

این شرکت همچنین طراحی تراموا در فرانسه، قطار پر سرعت در هلند و اتوبوس برقی در ایالات متحده را نیز انجام می‌دهد. از دهه ۱۹۸۰، پینین فارینا فعالیت‌هایی در زمینهٔ طراحی صنعتی و طراحی داخلی دارد.

پینین فارینا تا زمان مرگ پسر بزرگ باتیستا، آندره فارینا در سال ۲۰۰۸، توسط او اداره می‌شد؛ پس از مرگ آندره، برادر کوچکترش پائولا پینین فارینا به عنوان جانشین انتخاب شد.

این شرکت هم اکنون طراحی بسیاری از خودروهای شرکت های چینی را هم در دست انجام دارد.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط