نسل جدید ایربگ‌ های بدنه خودرو چگونه عمل می کنند؟

از دست ندهید

زد اف، قطعه‌ساز مشهور آلمانی ایربگ هایی طراحی کرده است که در خارج از خودرو روی بدنه باز می‌شوند. این کیسه‌های هوا آماده ورود به بازار هستند.

بیت ران – زد اف یک دهه را صرف توسعه کیسه‌های هوای جدید کرده و آنها را در همایش ایربگ ۲۰۱۸ در مانهایم رونمایی کرده است. این کیسه‌های هوای خلاقانه باعث بهبود ایمنی محصولات خودرویی می‌شوند.

کیسه‌های هوای مذکور در داخل رکاب‌های جانبی خودرو و در طول درب‌ها نصب می‌شوند. حسگرهای موجود در روی بدنه بی‌وقفه اقدام به پایش اوضاع کرده و اگر تصادف غیر‌منتظره‌ای را تشخیص دهند کیسه‌های هوا در کمتر از یک‌دهم ‌ثانیه باز خواهند شد.

کیسه‌های هوای خارجی به متفرق شدن آنی نیروهای حاصل از تصادف جانبی خودرو کمک می‌کنند. تست‌های انجام شده توسط زد اف نشان می‌دهند این کیسه‌های هوا ریسک نفوذ به کابین را تا ۳۰ درصد و ریسک جراحت افراد را ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

انتظار می‌رود نخستین خودروهای مجهز به این فناوری ظرف دو سال آینده وارد بازار شوند.

اجرایی‌شدن کیسه هوای جانبی به‌عنوان یکی از مسائل بزرگ آینده در ایمنی خودرو مطرح می‌شود. خودرو باید بتواند زمان وقوع تصادف را تشخیص دهد و پیش‌بینی کند که چنین زمانی کمتر از یک ثانیه خواهد بود.

هم‌اکنون، برخی خودروها سیستم‌هایی برای پیش‌گویی و تشخیص ارائه می‌دهند که اطلاعاتی درباره‌ی اتفاقات پیش رو دراختیار راننده می‌گذارند؛ اما کیسه هوا به زمانی کمتر از عملکرد کمربند ایمنی یا سیستم تعلیق نیاز دارد. به‌عبارت‌دیگر، اگر کیسه هوای خارجی خودرو نتواند در زمان معین عمل کند، بازشدن آن هیچ فایده‌ای برای سرنشین و حیاتش ندارد. نمونه‌های زیادی از این موضوع در گذشته رخ داده است.

منبع: دنیای اقتصاد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط