در نمایشگاه خودرو ژنو ؛ جگوار آی پیس خودرو سال شد

از دست ندهید

در یک رقایت نزدیک جگوار آی پیس توانست مقام خودرو سال جهان را کسب کند.

بیت ران – امین آزاد: جگوار آی پیس، در یک رقابت بسیار نزدیک با آلپاین آ ۱۱۰،توانست با ۲۵۰ امتیاز خودرو سال اروپا شود.

این انتخاب هر ساله بر اساس نظر مطرح ترین خبرنگاران خودرویی اروپا انجام، و در مراسمی ویژه یک روز پیش از آغاز رسمی نمایشگاه خودرو ژنو اعلام می شود.

آخرین خودروی برقی جگوار در دوئلی نفس گیر با آلپاین، رتبه خودروی برتر سال ۲۰۱۹ را از آن خود کرد. هر دو خودرو با ۲۵۰ امتیاز در رتبه اول قرار گرفتند. البته در حالی جگوار به این امتیاز رسید که رای خبرنگاران انگلیسی امتیاز این خودرو را بالا آورد تا از رتبه سوم به اول برسد. اتفاقی که همه خبرنگاران حاضر در مراسم اعلام خودو سال را شگفت زده کرد.

در نهایت برای تعیین خودروی سال رای خبرنگاران هر کشور به این دو خودرو بررسی شد تا مشخص شود بیشترین رای برای کدام خودرو است. و به این ترتیب جگوار آی پیس به رتبه اول رسید .

شتاب صفر تا صد کیلومتر آی.پیس  ۴.۵ ثانیه ای است  و می تواند به سرعت نهایی ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

این خودرو  صد در صد برقی می‌تواند با هربار شارژ پیمایش ۴۷۰ کیلومتری داشته باشد . باتری این خودرو تنها در ۴۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

قیمت نهایی این خودرو با آپشن‌های مختلف آن از ۷۸ هزار یورو آغاز می‌شود.

رده بندی خودروهای برتر سال ۲۰۱۹

در این رقابت پس از جگوار آی پیس و آلپاین A110  با ۲۵۰ امتیاز به ترتیب کیا سید با ۲۴۷ امتیاز، فورد فوکوس ۲۳۵ امتیاز، سیتروئن C5 ایرکراس با ۲۱۰ امتیاز، پژو ۵۰۸ با ۱۹۲ امتیاز و مرسدس بنز A کلاس با ۱۱۶ امتیاز در رتبه های بعدی رده بندی خودرو سال قرار گرفتند.

سال ۲۰۱۸ ، ولوو XC40 با کسب ۳۲۵ امتیاز قاطعانه عنوان خودرو سال را کسب کرده بود . در سال ۲۰۱۷ هم پژو ۳۰۰۸ خودرو سال اروپا شده بود .




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط