ثبت‌نام گواهی سلامت خودروهای دوگانه‌سوز آغاز شد/مراجعه به مراکز مجاز

از دست ندهید

ثبت‌نام گواهی سلامت خودروهای دوگانه‌سوز آغاز شد زیرا جایگاه‌های سی‌ان‌جی از سال آینده به خودرو‌های دوگانه سوز فاقد گواهینامه سلامت سوخت رسانی نخواهند کرد.

بیت ران – علی محمودیان رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته با اعلام فراخوان ثبت نام مالکان خودرو‌های دوگانه سوز در سراسر کشور گفت: مالکان خودرو‌های دوگانه سوز اعم از تبدیلی، کارگاهی و کارخانه‌ای بر اساس مصوبه اخیر هیئت وزیران باید ضمن ثبت نام و ورود مشخصات در سامانه کشوری جامع اطلاعات خودرو‌های گازسوز به نشانیwww.irngv.ir و انتخاب یکی از مراکز مجاز، نسبت به تست سلامت تجهیزات سوخت رسانی خود و اخذ کد مجاز سوخت گیری اقدام کنند.

به گفته رئیس اتحادیه سوخت‌های جایگزین، پس از ثبت نام و تائید اطلاعات، فرد متقاضی وارد فرایند نوبت دهی می‌شود و با مراجعه به یکی از مراکز مجاز و انجام تست‌های مربوط، گواهی سلامت سیستم سوخت رسانی را دریافت می‌کند.

وی افزود: همچنین خودرو‌هایی که به صورت کارگاهی تبدیل شده اند، نیز می‌توانند پس از ثبت نام و اخذ این گواهینامه اقدام به تغییر اطلاعات خودروی خود در کارت و سند و سایر مدارک هویتی کنند.

رئیس اتحادیه سوخت‌های جایگزین افزود: در سراسر کشور حدود ۱۵۰۰ واحد مرکز خدمات فنی خودرو‌های دوگانه سوز داریم که ۳۶۰ مرکز برای ارزیابی اولیه تجهیز شده و مجوز‌های لازم را اخذ کرده اند و بقیه به تدریج وارد می‌شوند. ضمن اینکه هرگونه تعمیر یا تعویض قطعه نیز در همین مراکز با قطعات استاندارد و زیر نظر متخصصصان و کارشناسان سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود و نیازی به مراجعه به سایر مراکز وجود ندارد.

وی تعرفه ثبت نام و صدور گواهینامه را حدود ۵۰ هزار تومان و خودرو‌های فراخوان شده را دو میلیون دستگاه اعلام و افزود: بخشی از هزینه‌های تجهیز و تعویض قطعات نیز با موافقت هیئت دولت توسط دولت تامین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط