با معتبرترین ماهنامه خودرویی جهان آشنا شوید ؛ Car and Driver

از دست ندهید

در میان ماهنامه های خودرویی شاید ماهنامه Car and Driver را بتوان معتبرترین دانست، ماهنامه ای که بیش از شصت سال از انتشار آن می گذرد و در این مدت توانسته اعتباری به دست آورد که حتی خودروسازان را به چالش بکشد.

بیت ران – تاسیس ماهنامه Car and Driver (به معنی خودرو و راننده) نیز همچون بسیاری دیگر از نشریات خودرویی در آمریکا، به دهه ۵۰ میلادی باز می گردد. در این دوران صنعت خودروسازی آمریکا در اوج شکوفایی بود و در غیاب ژاپنی ها و کم توانی اروپایی ها، تقریبا هر آنچه در آمریکا تولید می شد، در سرتاسر جهان به فروش می رسید. در چنین بازاری، نیاز به نشریات تخصصی در زمینه خودرو نیز وجود داشت و این نیاز باعث تاسیس Car and Driver و دیگر نشریات در دهه ۵۰ شد.

تغییر نام

ماهنامه Car and Driver در سال ۱۹۵۵ تاسیس شد. هر چند در ابتدا با نام Sports Cars Illustrated فعالیت می کرد و تمرکز اصلی خود را بر معرفی خودروهای اسپرت وارداتی قرار داده بود. این خودروها در آن زمان حضور کم تعدادی در آمریکا داشتند، اما علاقه مندانی هم بودند که آن ها را به خودروهای بزرگ آمریکایی ترجیح می دادند.

تعداد این خودروها و طبیعتا علاقه مندانشان آنقدر زیاد نبود که انتشار این نشریه را مقرون به صرفه کند و به همین دلیل، در سال ۱۹۶۱ نام نشریه به Car and Driver تغییر نام داد، تا بتواند به صورت کلی تری عمل کند و از آن تاریخ این ماهنامه به صورت پیوسته با همین نام به چاپ رسیده است.

یکی از خصوصیات بارز این نشریه، صراحت لهجه ای است که در مقاله هایش دیده می شود و این مسئله به ویژه در مورد خودروهای کم توان و دارای مشکلات ساختاری، بیشتر به چشم می آید. برای نمونه در تست یکی از محصولات برند ساترن( از زیر مجموعه های جنرال موتورز که البته این روزها تعطیل شده است و محصولاتش معمولا مشکلات اساسی در زمینه تولید و طراحی داشتند) که شاسی آن از اپل وکترا الگو برداری شده بود، نویسنده مقاله می گوید: “باید نگران باشیم که چرا از اپل استفاده کرده اند. آیا اپل می تواند بدترین باشد؟”

 

خودروسازان را وادار به عذرخواهی کرد

البته کنایه های نویسندگان نشریه همیشه هم جنبه طنز ندارد؛ چرا که در چند مورد این نشریه مدعی دروغ گویی خودروسازان در زمینه قدرت موتور خودروهای تولیدیشان شده است که از آخرین نمونه های آن می توان به مزدا میاتا و ماستنگ کبرا اشاره کرد، که در هر دو مورد در نهایت شرکت های خودروساز ناچار به اعتراف شدند و از خریداران خودرو عذرخواهی کنند.

این ماهنامه در حال حاضر از سوی موسسه انتشاراتی Hearst منتشر می شود. همین موسسه وظیفه انتشار ماهنامه Road&Track را هم به همراه بیش از ۳۰ نشریه دیگر بر عهده دارد. این دو ماهنامه از مدت ها قبل خواهر خوانده یکدیگر بودند و از دهه ۸۰ همواره زیر نظر موسسه انتشاراتی یکسانی اداره می شدند. تا آن جاکه در حال حاضر سیستم انتشارتی، توزیع و آگهی های آن ها یکسان است، اما مدیریت ها و خط مشی های متفاوتی دارند.

این ماهنامه از سال ۱۹۸۳ اقدام به معرفی لیست برترین ها کرده است و اکنون در کنار خودروهای برتر، شرکت ها و برندهای برتر را نیز معرفی می کند. Car and Driver هر چند در حال حاضر در آمریکا منتشر می شود اما توجه ویژه ای به رویدادها و خودروهای معرفی شده اروپایی دارد و به خوبی آن ها را رصد می کند. در حال حاضر این ماهنامه با تیراژ بیش از ۱میلیون و ۲۰۰ هزار نسخه توزیع می شود.

منبع: اتومبیل




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط