کارشناس بازار: افراد مرتبط با خودروسازها همان ابتدا وارد سیستم خرید شده و کار را تمام می کنند

از دست ندهید

نه این که خودروها گران شده اند، قدرت خرید مردم و ارزش پول کاهش داشته است. وگرنه خودروسازها نه بر کیفیت و ایمنی محصولات خود اضافه کرده اند و نه آپشن جدیدی افزوده اند. بنابراین نباید به فکر افزایش کیفیت و ایمنی بود. در این صورت قیمت ها خیلی بیشتر از این ها افزایش خواهد داشت.  

ناامید برای کاهش قیمت ها

وی افزوده است: در این روزها همه چیز اسم عکس خود را یدک می کشد، مثل دولت تدبیر و امید، که نه تدبیری داشت و نه امیدی ایجاد کرد. بلکه کوچکترین امیدها را هم به یاس و ناامیدی تبدیل کرد. وقتی تدبیری برای در دست گرفتن افسار این اسب یاغی افزایش قیمت ها ندارند و فقط حرف از کنترل و پی گیری می زنند، دیگر امیدی نمی ماند که امور این غول های خودروسازی کشور را که لجام گسیخته دست به هر کاری می زنند، سر و سامان دهند.

مقایسه، آری یا نه؟

محمود نادی گفته است: بهتر است بازار امروز را با سال گذشته مقایسه نکنیم، چون چیزی جز ناامیدی و خرد شدن اعصاب عایدمان نمی شود. و در آخر به این می رسیم که اول مرغ بوده یا تخم مرغ. قیمت ها فقط رو به افزایش هستند، البته نه این که خودروها گران شده اند، بلکه قدرت خرید مردم و ارزش پول کاهش چشمگیر داشته، وگرنه خودروسازها نه بر کیفیت و ایمنی محصولات خود اضافه کرده اند و نه آپشن جدیدی بر خودرو افزوده اند. بنابراین نباید به فکر افزایش کیفیت و ایمنی بود چون در این صورت قیمت ها خیلی بیشتر از این ها افزایش خواهد داشت.

تحریم یا اهرم فشار از داخل؟

این کارشناس بازار تاکید کرده است: بی شک تحریم ها بی اثر نبوده است، اما اصل ماجرا این است که سیستم از داخل دستور می گیرد و افرادی در داخل این بازی را پیش می برند. برای مثال وقتی خودروسازها فروش اینترنتی را آغاز می کنند و در عرض فقط چند دقیقه اعلام می کنند که تمامی خودروها بفروش رسیده و حتی درگاه سایت با مشکل قطع شدن به دلیل تقاضای بیش از حد نصاب روبرو می شود، این سوال پیش می آید که مردمی که توان مالی خرید خودرو به دو برابر قیمت طی ماه های گذشته را دارند، چرا از اوضاع اقتصادی ناراضی هستند؟ ولی وقتی از مردم سوال می شود، اکثرا بر این گفته صحه می گذارند که موفق به خرید از سایت نشده اند.

مردم، دلالان یا خودی ها؟ مسئله این است

نادی خاطر نشان کرده است: خودم شنیدم که برخی از افراد مرتبط با خودروسازها یا … پسوردهای ورود به سیستم خرید و ثبت نام پیش فروش را دارند و همان ابتدا وارد سیستم شده و کار را تمام می کنند و بعد می‌گویند که مردم بوده اند، بماند که برخی از مردم بر این باورند که این کارها، کار دلالان است.]]>




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط