در نمایشگاه خودرو ژنو چه می‌بینیم؟

از دست ندهید

گفته می‌شود مهمترین نمایشگاه خودرو اروپا در فصل بهار در ژنو، میزبان خیل عظیمی از خودروهای جدید خواهد بود، که مدت‌هاست منتظر آنها هستیم.

بیت ران – مثل هرسال به موسم نمایشگاه ژنو نزدیک می‌شویم. در این رویداد به غیر از معرفی خودرو سال اروپا، هر دوره شاهد معرفی خودروهای تازه و کانسپت های مهمی هستیم که آینده بازار اروپا را نشان می‌دهند. به فاصله چند هفته تا برگزاری این رویداد مهم، وب‌سایت واردزاوتو اقدام به معرفی مهمترین خودروهای حاضر در این نمایشگاه پرداخته که از بین همه آنها نام هفت مدل بیش از بقیه به چشم می‌خورد. با این هفت خودرو می‌توانید اینجا آشنا شوید :

پولستار۲

یک خودرو سوپرلوکس و اسپورت از ولوو که در دپارتمان طراحی زیربرند جدید این شرکت خلق شده و قرار است به جنگ جگوار، بنز و بنتلی برود. پولستار ۲ که از پلتفرم SPA استفاده می کند، معماری فنی یکسانی با نسل جدید ولوو اس۶۰ داشته و یک کراس‌اوور اسپورت کوپه گران‌قیمت است. موتور الکتریکی پولستار۲ کمک می‌کند تا ولوو به جنگ تسلا مدل x، جگوار آی-پیس و مرسدس بنز EQC برود.

کانسپت جدید سیتروئن

گروه PSA به مناسب ۱۰۰سالگی سیتروئن،قرار است دو کانسپت الکتریکی پیشرو را امسال رونمایی کند که اولین آنها در ژنو معرفی می‌گردد. گویا این شرکت فرانسوی در نظر دارد خودرو مذکور را با طرحی ریترو و نئوکلاسیک از روی یکی از بهترین ساخته‌های خود طراحی کند.

هوندا اوربان الکتریکی

بخت‌آزمایی جدید هوندا با این خودرو الکتریکی به نظر سرانجام نیکی خواهد داشت. اوربان که نخستین بار سال ۲۰۱۷ در قالب یک کانسپت هوشمند در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد، امسال برای عرضه گسترده در بازار اروپا روی خط تولید می‌رود. گفته می‌شود این خودرو رقیب مستقیم نیسان لیف و رنو زوی خواهد بود.

پینین فارینا باتیستا

استودیو ایتالیایی می‌خواهد با پول هندی‌ها بعد از چند دهه طراحی، خود به یک برند برجسته و لوکس در صنعت خودروسازی بدل شود. به همین منظور این شرکت سعی دارد در نمایشگاه ژنو امسال از خودرو برجسته باتیستا رونمایی کند. گفته می‌شود باتیستا قئی‌ترین خودرو جهان خواهد بود و برای جنگ با بوگاتی از هر نظر آماده است.

نسل جدید رنو کلیو

بعد از حدود ۱٫۷ میلیون دستگاه فروش ظرف ۶سال، قرار است براساس معماری تازه شرکت رنو شاهد عرضه نسل جدید کلیو باشیم که طبق شواهد، طراحان به شدت از کانسپت سیمبیوز۲ برای ساخت آن الهام گرفته‌اند. به لطف پلتفرم CMF-B و موتور هیبریدی، کلیو بیش از هر زمانی هوشمند و پاک به نظر می‌رسد.

اشکودا کازمیک

این اتومبیل ساب‌کامپکت چک‌تبار آخرین برگ شرکت اشکودا برای رسیدن به بالاترین سهم بازار در رده کراس‌اوورها در کل اروپا است. کازمیک که روی پلتفرم MQB بنا شده، مستقیما رقیب رنو کپچر، پژو ۲۰۰۸ و نیسان جوک بوده و در صورت مجهز شدن به موتور الکتریکی، بازار هیوندای کونا EV را هم هدف قرار خواهد داد.

فیات ۶۰۰

اتوبیلد فاش کرده فیات با هدف جذب بخشی از سهم بازار خودروهای مینی و اسپورت، قصد دارد یک گونه کوپه فست بک با نام ۶۰۰ تولید کند که فرمی ریترو و نئوکلاسیک داشته و احتمالا مورد علاقه جوانان خواهد بود. این خودرو که گفته شده ممکن است به موتور برقی هم مجهز شود، قیمتی کمتر از ۲۵ هزار دلار خواهد داشت.

منبع: هفت صبح




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط