31.7 C
Tehran
پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

کدام مناسب ترند؟ تسمه تایم یا زنجیر تایم

از دست ندهید

شرایط فروش هایما S7 پلاس توربوشارژ اتوماتیک از سوی ایران خودرو اعلام شد

شرایط فروش هایما S7 پلاس از سوی ایران خودرو رسماً اعلام شد. متقاضیان خرید این خودرو توربوشارژ با گیربکس...

کاهش قیمت خودرو در بازار / همراه با جدول

گزارش ها حکایت از  کاهش ۵ تا ۱۵ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی و ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومانی...
اولین خودروی الکتریکی خودروساز لوکس آمریکایی؛

کادیلاک برقی لیریک بحران این خودروساز را حل می کند؟

کادیلاک برقی لیریک اولین خودروی برقی این خودروساز می تواند برای خریداران جذاب باشد. بیت ران - کادیلاک اولین ماشین...

جنس با دوام اما مهمتر از این، بحث دوام است و اینجا است که زنجیر تایم به خوبی خود را نشان می دهد. تسمه تایم از الیاف مصنوعی ساخته شده است و مانند هر تسمه دیگری در اثر اصطکاک و البته گرمای موتور به مرور فرسوده شده و پاره می شود. با توجه به حساسیت و اهمیت نقش تسمه تایم، الیاف آن بطور معمول از جنس مقاومی ساخته می شود اما در نهایت احتمال پارگی آن پس از طول عمر مشخصی وجود دارد و به همین دلیل باید در پیماش ذکر شده از سوی شرکت سازنده خودرو و یا تولید کننده تسمه، آن را تعویض کرد. در مقابل زنجیر تایم به دلیل ساختارش نیازی به تعویض در دوره های کوتاه پیدا نمی کند و تنها نیاز به بازبینی دارد. در عمل زنجیر تایم بدون مراقبت هم می تواند سال ها کار کند و گاهی دیده می شود در تمام مدت عمر یک خودرو ( که در ایران بیش از 40 سال است) زنجیر تایم موتور تعویض نشده است. البته این سیستم هم نیاز به مراقبت و بررسی دارد، زیرا در غیراین صورت احتمال پارگی آن هست. ضمن آنکه گاهی هم دیده شده تایم موتور در اثر کشیدگی زنجیر تایم بر هم خورده است ولی در مجموع زنجیر تایم سیستم پر دوام تری است. در مقابل بطور معمول تعویض تسمه تایم بسیار آسان تر از زنجیر تایم است و به همین دلیل امروزه بسیاری از خودروسازان استفاده از تسمه تایم را جایگزین زنجیر تایم کرده اند. ماکسیما از خودروهایی ست که در حال حاضر در کشور با موتورهای مجهز به زنجیر تایم عرضه می شوند. در مقابل موتورهای خانواده پژو و پراید همگی از تسمه تایم بهره می برند. [caption id="attachment_4901" align="aligncenter" width="850"] زنجیر تایم[/caption] منبع: هفته نامه اتومبیل روزنامه ایران]]>

5 دیدگاه

  1. خودروسازان با تغییر زنجیر تایم به تسمه ، پول هنگفتی از جیب مردم کشیدند . می توانستند پیستون و سوپاپ ها را طوری طراحی کنند که با پاره شدن تسمه تایم ، به هم نرسند و آسیب نبینند. حیف این مردم که از هرطرف چاپیده می شوند.

    • استاد دانا برخورد سوپاپ و پیستون به خاطر بالابردن تراکم موتور جهت بهینه کار کردن و افزایش قدرت و پایین اوردن مصرف انجام میشه و گرنه موتورهای قدیمیتر همه از تراکم پایینتر بهره میبردن و با مصرف بالاتر و الودگی بیشتر و قدرت کمتر

  2. خودروسازان با تغییر زنجیر تایم به تسمه ، پول هنگفتی از جیب مردم کشیدند . می توانستند پیستون و سوپاپ ها را طوری طراحی کنند که با پاره شدن تسمه تایم ، به هم نرسند و آسیب نبینند. حیف این مردم که از هرطرف چاپیده می شوند.

  3. سلام کمی بررسی کنید فقط ماکسیما نیست الان بیشتر خودرو های خارجی از جمله بنز و بی ام و و تویوتا و…. از سال 2006 به بعد زنجیر تایم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

آخرین اخبار از واردات کامیون ؛ شرط اسقاط کامیون گره ترخیص از گمرک

واردات کامیون شرایطی دارد که باعث شده است کامیون های وارد شده در گمرک کشور خاک بخورند. در آخرین...

بازار خودرو ترکیه از امروز محدود خواهد شد

بازار خودرو ترکیه امروز با شوک خبری بزرگی بیدار شد. روز گذشته رسماً اعلام شد که از امروز خریداران خودروهای صفر کیلومتر بلافاصله نمی‌توانند...

تست خودرو دنا توربو اسپرت ؛ یک تست وحشتناک...

خودرو دنا توربو اسپرت پرشتاب‌ترین خودرو ایرانی است. این خودرو خوب راه می‌رود در شرایط خاص، اما این شرایط خاص چیست؟ بیت ران - امین...

قیمت موتورسیکلت سر به فلک کشید؛ هوندا 125 هم...

قیمت موتورسیکلت باز هم گران شد. طرح هوندا 125 به قیمت چهل و پنج میلیون تومان رسید. هوندا کلیک در ارزان ترین مدل 130...
بررسی فعالیت ۱۵ ساله خودروسازی کارمانیا

خودروسازی کارمانیا و خودروهای معرفی شده اما عرضه نشده...

خودروسازی کارمانیا احتمالاً رکورددار رونمایی از خودروهایی است که هیچ گاه عرضه نشدند. این خودروساز داخلی زمانی نماینده برند معتبر BYD در ایران بود....

پست‌های مرتبط