مجوز واردات خودروهای ورزشی حتی به صورت شخصی صادر شد

از دست ندهید

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: واردات خودروهای ورزشی که طی روزهای اخیر از سوی دولت اعلام شده، مزیت استثنایی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان زرندیه است که مجوز آن صادر شد.

بیت ران – جعفر آهنگران اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی زرندیه به دلیل برخورداری از کاربری ویژه ورزشی و گردشگری واقع در شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان، یکی از مناطق ویژه استثنایی کشور است. وی از ورود خودروهای ورزشی به منطقه ویژه اقتصادی زرندیه به عنوان یک امتیاز یاد کرد و افزود: واردات خودروهای ورزشی به دلیل حجم بالای موتور که بیش از ۲۵۰۰ سی سی است ممنوع است، اما دولت در راستای پشتیبانی از سرمایه‌گذاری بزرگی که در منطقه ویژه اقتصادی زرندیه صورت گرفته مصوب کرد که بتوان از این مزیت بهره‌برداری کرد. آهنگران تاکید کرد: با حمایت دولت یکی از الزامات منطقه ویژه اقتصادی زرندیه ورود خودروهای ورزشی است که حتی افراد به صورت شخصی هم می‌توانند اقدام به واردات خودروی ورزشی به صورت انفرادی کنند اما لزوماً باید در منطقه ویژه استفاده و نگهداری شود و خارج از منطقه قابلیت استفاده ندارد.

یکی از دلایل خروج ارز از کشور

وی نبود چنین ظرفیت‌هایی را موجب خروج ارز از کشور دانست و افزود: بسیاری از علاقمندان به ورزش با خودروهای ورزشی، به دلیل نبود چنین ظرفیتی اقدام به خرید آن در خارج از کشور و بهره برداری از آن در کشورهای همجوار می‌کردند که موجب خروج سرمایه و ارز از کشور می‌شد. مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به کاربری‌های تفریحی و ورزشی سرزمین ایرانیان زرندیه در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان گفت: زمین گلف، پیست‌های موتور سواری، اسب سواری و سایر کاربری‌های ورزشی و تفریحی این منطقه در خاورمیانه بی نظیر است. وی افزود: حجم بالای سرمایه گذاری و تأمین زیرساخت‌های مناسب در منطقه ویژه اقتصادی زرندیه در شرایط سخت اقتصادی کشور این منطقه را در یک موقعیت ممتاز قرار داده است. آهنگران با اشاره به مغفول ماندن عملکرد دولت در هیاهوهای سیاسی، گفت: اگر حمایت دولت از منطقه ویژه اقتصادی و سرزمین ایرانیان نبود قطعاً این مجموعه نمی‌توانست به موفقیت‌های لازم دست پیدا کند. وی به دو نوع منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون هفت منطقه آزاد در جنوب، شمال و شمال غربی ایران وجود دارد و مناطق ویژه اقتصادی نیز با مزایا و تسهیلات اقتصادی بیشتری نسبت به مناطق آزاد در کشور ایجاد شدند که مهم‌ترین مزیت آن فعلیت خارج از قلمرو گمرکی است و مقررات صادرات و واردات در این مناطق حاکم نیست که مزیت و فرصت ارزشمندی برای انتقال قطعات و مواد اولیه از خارج از کشور و جذب سرمایه گذاری خارجی است.

راه‌اندازی ۶۴ منطقه ویژه اقتصادی

وی با اشاره به راه‌اندازی ۶۴ منطقه ویژه اقتصادی از آغاز فعالیت دولت سازندگی تاکنون در کشور، گفت: از این تعداد ۱۵ منطقه ویژه اقتصادی مربوط به دهه ۷۰ و ۴۸ منطقه ویژه اقتصادی در سال ۱۳۸۹ ایجاد شد که هم اکنون ۳۰ منطقه ویژه اقتصادی از این ۴۸ مورد فعال شدند و منطقه ویژه اقتصادی زرندیه یکی از این مناطق فعال است. آهنگران با تاکید بر این‌که هر منطقه ویژه اقتصادی باید موضوع فعالیت داشته باشد، گفت: موضوع فعالیت منطقه ویژه اقتصادی زرندیه موضوع گردشگری و ورزشی و نیز صادرات و واردات است که خوشبختانه به سرعت تمامی زیرساخت‌های لازم را برای عملیاتی کردن اهداف خود فعال کرده است. وی ایجاد نشاط ملی و شادابی جامعه را از رویکردهای اولویت دار دولت بیان کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی زرندیه با هدف تقویت نشاط ملی شاهد حضور جوانان و آحاد مختلف جامعه برای برگزاری انواع مسابقات ورزشی است که با فراهم شدن تمامی زیرساخت‌های تفریحی و ورزشی شاهد حضور گسترده و فراگیر ورزشکاران و جوانان از سراسر کشور حتی خارج از کشور خواهیم بود. وی به استقرار منطقه ویژه اقتصادی و سرزمین ایرانیان زرندیه در مجاورت جمعیت ۱۸ میلیونی استان تهران و مرکزی اشاره کرد و افزود: حمایت دولت با رویکرد تقویت نشاط اجتماعی موجب توسعه این منطقه و تسریع در تحقق اهداف شده و مسیر سرمایه‌گذاری در این منطقه را هموارتر کرده است.

صرفاً تردد در محدوده پیست‌های مسابقات ورزشی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی زرندیه نیز به ایسنا گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران با پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، واردات خودرو و موتورسیکلت‌های مخصوص مسابقات ورزشی صرفاً جهت تردد در محدوده پیست‌های مسابقات ورزشی و هم‌چنین تجهیزات و دستگاه‌های مربوط صرفاً جهت استفاده در محدوده منطقه ویژه اقتصادی زرندیه و مناطق آزاد تجاری صنعتی دارای پروژه‌های مشابه با رعایت سایر مقررات مربوط مجاز است. حسن الوانی افزود: مصادیق و تعداد خودروها، موتورسیکلت‌ها، تجهیزات و دستگاه‌های مربوطه توسط کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت صنعت معدن تجارت، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، سازمان برنامه و بودجه کشور، گمرک جمهوری اسلامی ایران و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی تعیین خواهد شد.
]]>




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط