تست رنو تالیسمان در ایران

تست رنو تالیسمان در ایران

رنو تالیسمان اوج تغییرات طراحی را در محصولات رنو نشان می دهد خودرویی که سعی شده از بسیاری از تکنولوژی های نیسان، شریک رنو در آن استفاده شود. همچنین می توان نشانه هایی را از همکاری کوتاه مدت رنو و مرسدس بنز در آن دید. اما رنو تالیسمان آیا ارزش خرید را دارد؟

بیت ران – امین آزاد: رنو تالیسمان در ایران با حذف بسیاری از امکانات و آپشن ها توسط رنو بطور مستقیم فروخته شد. طبق معمول رنو دید از بالا به پایین به ایرانی ها دارد. برای همین رنویی ها لازم ندیدند بسیاری از تکنولوژی های خود را در محصولات بازار ایران استفاده کنند و اقدام به حذف آن کردند. یکی از مهم ترین مواردی که در مدل ایران حذف شد، فرمان گرفتن چرخ های عقب است که در سرعت های زیر ۵۰ کیلومتر سبب کاهش شعاع گردش خودرو و در سرعت های بالای ۵۰ کیلومتر سبب افزایش هندلینگ خودرو می شود.

بیشتر موارد ایمنی هوشمند هم در رنو تالیسمان های فروخته شده در ایران حذف شدند. رنو برای حذف این موارد تحریم را بهانه کرده بود. در زمان رونمایی، این خودرو زبان فارسی داشت، اما زبان فارسی در مدل های عرضه شده در بازار ایران حذف شدند. نقشه این خودرو هم در ایران غیر فعال شده است.

اما گدشته از تکنولوژی های روز حذف شده در این خودرو، تالیسمانی که به ایران وارد شده است، ساخت مشترک شرکت رنو و سامسونگ موتور است که در کره مونتاژ شده است. رنو بازارهای کشورهای جهان سوم را از طریق تولیدات خود در کره تامین می کند.

مشخصات فنی تالیسمان

رنو تالیسمان از نظر موتور و قوای محرکه از تمامی رقبای خود در ایران وضعیت بهتری دارد. این خودرو از یک موتور ۱۶۰۰ سی سی چهار سیلندر بهره می برد که با استفاده از توربو شارژ می تواند قدرت ۱۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متری را تولید کند.

شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۷.۶ ثانیه است. وزن خودرو هم هزار و ۴۴۴ کیلو گرم است، که با توجه به قدرت موتور سبب چابکی خودرو شده است. موتور این خودرو تزریق مستقیم سوخت است و مصرف آن زیر هفت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی است.

همانطور که گفته شد این موتور در برابر رقبایش در بازار ایران بیشترین قدرت را در زمان عرضه داشت. اما به دلیل فشار بالای داخل اتاق احتراق موتور و با توجه به بنزین ایران، استهلاک موتور در دراز مدت بالا ارزیابی می شود. تا کنون چندین مورد آتش سوزی هم در موتور این خودرو در ایران گزارش شده است.

از نظر ایمنی هم این خودرو یکی از ایمن ترین خودروهای اروپا در زمان عرضه و ایمن ترین خودرو رنو است.

در زمینه هندلینگ، با وجود حذف فرمان پذیری چرخ های عقب باز هم هندلینگ خودرو مناسب است. اما به دلیل نوع رینگ انتخاب شده و فنر بندی سخت، این خودرو در برخی اوقات به اصطلاح حالت کوبش دارد.

از نظر ارگونومی این خودرو برای سرنشین های جلو مناسب است. اما برای سرنشین های عقب بر خلاف شعار پرمیوم بودن آن چندان لوکس نیست.

اگر می خواهید درباره این خودرو بیشتر بدانید تست کامل را در زیر تماشا کنید.

 

اضافه کردن نظر

ما به حریم شخصی‌ شما احترام می‌گذاریم، ایمیل شما نزد ما محفوظ خواهد ماند