کدام خودروها افزایش قیمت ندارند؟

از دست ندهید

در حالی که برخی از خریداران خودروهای داخلی به برخی شرایط تحویل خودرو از جمله افزایش قیمت‌های اخیر مقابل وزارت صنعت اعتراض داشتند، وزیر صمت اعلام کرد: خودروهایی که پیش از این با قیمت قطعی پیش‌فروش شده‌اند، مشمول افزایش قیمت‌های جدید نمی‌شوند.

بیت ران –  پس از صدور مجوز از سوی ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت جدید خودروهای پرتیراژ داخلی اعلام شده بود. اما امروز برخی از خریداران خودروهای داخلی در اعتراض به برخی شرایط تحویل خودرو از جمله افزایش قیمت‌های اخیر در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتراض کردند که رضا رحمانی – وزیر صمت – در واکنش به این موضوع اعلام کرد: خودروهایی که پیش از این با قیمت قطعی پیش‌فروش شده‌اند، مشمول افزایش قیمت‌های جدید نمی‌شوند.

طبق اعلام این وزارتخانه، رحمانی در این زمینه اعلام کرد که در کنار مردم و مطالبه‌گر حقوق مردم از خودروسازان است و در جلسات روزهای اخیر به جد از مدیران دو خودروساز بزرگ خواسته که براساس قراردادها روند تحویل خودروها تسریع شود و قراردادهای قطعی مشمول افزایش قیمت نشود.

موافقت با اصلاحات مصوبه ترخیص خودرو

همچنین در خبری دیگر از حوزه‌ی خودرو، اعلام شد دولت با اصلاحات پیشنهادی رئیس کل بانک مرکزی در خصوص مصوبه ترخیص خودروهای موجود در گمرک موافقت کرد.

این در حالی است که هیات وزیران در بندی از مصوبه‌ای که ۱۶ دی ماه برای ترخیص ۱۳ هزار دستگاه خودروی دپوشده در گمرکات تصویب کرده بود، عملا اجازه ثبت سفارش بدون انتقال ارز این خودروهای وارداتی را داده بود که این بند از مصوبه هیات وزیران مخالفت رئیس کل بانک مرکزی را در پی داشت؛ همتی با ترخیص خودروهای وارداتی که تنها دارای قبض انبار باشند، مخالفت کرد و گفت که دولت اجازه ورود بدون انتقال ارز خودروهای وارد شده به گمرکات از ۱۵ مردادماه به بعد را نخواهد داد.

به گزارش ایسنا  محمدرضا سروش  مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مورد پراید با بیان این‌که قیمت تمام‌شده این خودرو از قیمت فروش آن بالاتر است، قیمت کارخانه‌ای هر دستگاه از این خودرو را ۲۰۰۰ دلار اعلام کرد.

به گفته او، در اصل پراید یک محصول ۶۰۰۰ دلاری است که اگر با سایر محصولات هم قیمت مقایسه شود، از حداقل کیفیت قابل قبول برخوردار است.

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط