پرفروش‌ترین خودروهای چینی‌ بازار اژدها در سال ۲۰۱۸

از دست ندهید

سه محصول از جیلی، یک محصول از هاوال ، یک محصول از جک و یک محصول از چانگان مهم‌ترین خودروهایی هستند که در بین ۱۵ اتومبیل پرفروش‌ چینی بازار چین برای خریداران ایرانی نام‌های آشناتری دارند. البته دو برند عجیب نام‌شان پررنگ‌تر از خودروسازانی است که ایرانی‌ها با آنها آشنایی دارند.

بیت ران – وولینگ و بائوجون که توسط جنرال موتورز ساخته شده‌اند محصولات پرفروش و موفقی را در بازار چین می‌سازند که بعضی از آنها حالا راه بازارهای صادراتی را در پیش گرفته‌اند. وولینگ با سه محصول و بائوجون با داشتن دو محصول در این لیست خود را به عنوان برندهایی معرفی کرده‌اند که سهم بازار بالایی در بین چند ده برند چینی و خارجی دارند.

اگر مایلید بدانید ذائقه خریداران چینی به چه سمتی است لازم است بدانید اغلب اتومبیل‌های این لیست از نوع سدان و شاسی‌بلند هستند اما خب نام یک مینی ون و چند وانت هم در این لیست در شمار اتومبیل‌های پرطرفدار در بین خریداران چینی قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر و دقیق‌تر با محصولات موفق چینی بازار چین که نشانی از آنها در بازار ایران نیست، این گزارش را بخوانید.

وولینگ هوانگ گونگ

فروش ۱۰ماهه: ۳۶۹ هزار دستگاه
میزان رشد بازار : + ۱۶ درصد

در کمال تعجب مینی‌ون وولینگ هونگ گوانگ دو سال پیاپی به عنوان پرفروش ترین خودروی بازار چین دست یافته امسال به رتبه سوم پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین سقوط کرده است. البته گونگ همچنان پرفروش‌ترین اتومبیل چینی بازار چین است. چینی ها سال ۲۰۱۶ حدود ۶۵۰ هزار دستگاه و سال ۲۰۱۷ حدود ۵۰۰ هزار واحد از این مینی ون را خریداری کرده‌اند که نشان از محبوبیت بسیار بالای آن دارد. این خودرو که در بازار هندوستان با نام شورولت Enjoy به فروش می رسد توانسته در میان پر فروش ترین خودروهای جهان نیز جایی برای خود دست و پا کند.

 

هاوال اچ۶

فروش ۱۰ماهه: ۳۴۸ هزار دستگاه
میزان رشد بازار : – ۱۲٫۳ درصد

مشتریان چینی نیز همانند مشتریان سایر نقاط جهان گرایش بیشتری به سمت خودروهای کراس اوور پیدا کرده اند. در این بین خانواده گریت وال هاوال H6 بیش از سایر مدل ها در کانون توجه قرار گرفته و با جذب ۵۸۰,۶۸۳ مشتری در سال ۲۰۱۶ و ۴۹۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۷ به پرفروش ترین کراس اوور چین تبدیل شده است. در همه این سالها جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده و امسال هم این موفقیت را تکرار کرده است. این خودرو که قرار بود در شرکت بهمن روی خط تولید برود و نرفت! توسط خود چینی ها توسعه یافته و با موتورهای بنزینی و دیزلی در نسخه های کوپه و اسپورت تولید می شود.

 

بائوجون ۵۱۰

فروش ۱۰ماهه: ۳۰۵ هزار دستگاه
میزان رشد بازار : + ۱۹٫۶ درصد

یک کراس‌اوور کوچک شهری که موفق شده به کمک طراحی مناسب و تجهیزات و قوای فنی آمریکایی به خودرو ایده آل بسیاری از خریداران تبدیل شده و برای دومین سال پیاپی رشد فروش را تجربه کند.

 

وولینگ مینی تراک

فروش ۱۰ماهه : ۲۲۲ هزار دستگاه
میزان رشد بازار : +۴٫۲ درصد

یک وانت کاملا باری زشت و زمخت که توانسته جایگزین کامیونت‌های شهری کوچک شده و با فروشی بالا سودی هنگفت را عاید وولینگ زیرشاخه چینی متعلق به جنرال موتورز نماید.

 

فوتون لایت تراک

فروش ۱۰ماهه : ۲۲۱ هزار دستگاه
میزان رشد بازار : – ۱۵٫۴ درصد

همین کامیونتی است که در ایران هم مونتاژ شده و در بسیاری از بازارهای آسیایی توانسته به ایسوزو و میتسوبیشی و فوسو سقوط فروش را تحمیل کند.

 

جیلی بویه

فروش ۱۰ماهه : ۲۱۹ هزار دستگاه
میزان رشد بازار : ۲٫۲ درصد

کراس اوور جهانی جیلی که با کمک ولوو توسعه یافته و علاوه بر طراحی بیرونی مدرن یکی از مجلل‌ترین اتومبیل‌های چینی بازار این کشور است.

 

گک ترامپچی GS4

فروش ۱۰ماهه : ۲۱۱ هزار دستگاه
میزان رشد بازار : – ۲۷٫۲ درصد

کراس اوور کامپکت دیگری که جزو پرفروش ترین خودروهای چین است، گک ترامپچی GS4 نام دارد که از سال ۲۰۱۶ در این لیتس قرار دارد. در سال ۲۰۱۶ کمپانی گک موفق به فروش ۳۲۶,۹۰۶ دستگاه از این کراس اوور محبوب شده است در حالی که در دو سال اخیر این میزان کاهش یافته است. وظیفه تامین نیروی GS4 را یک موتور ۱٫۳ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ به قدرت ۱۳۵ اسب بخار بر عهده گرفته است.

 

جیلی امگرند EC7

فروش ۱۰ماهه: ۲۱۱ هزار دستگاه
میزان رشد بازار : ۳٫۱+ درصد

فیس لیفت تازه سدانی است که برای اولین بار مفهوم اتومبیل چینی لوکس را وارد ادبیات بازار خودرو ایران کرد و البته شکست خورد. این خودرو در مدل جدید تاحدی متحول شده و هم کیفیت و هم ظاهر بهتری نسبت به نسل اول خود دارد.

 

رووی/ام‌جی RX5

فروش ۱۰ماهه: ۱۹۲ هزار دستگاه
میزان رشد بازار : ۰٫۲+ درصد

قرار بود در صنایع خودروسازی گرامی روی خط تولید برود اما تحریم‌ها همه چیز را بر باد داد. کراس‌اوور مجلل ام‌جی-رووی روی پلتفرم مشترک با ام‌جی GS تولید شده و ظاهر و کابین مجلل‌تری نسبت به برادرش دارد.

 

وولینگ هونگ گوانگ V

فروش ۱۰ماهه: ۱۶۶ هزار دستگاه
میزان رشد بازار : ۷٫۹ + درصد

یک ون بزرگ و ۱۰ نفره که توسط آمریکایی‌ها در چین توسعه پیدا کرده و فرم ظاهری خشنی دارد. این خودرو بزرگتر از سری هونگ گوانگ است.

 

چانا لایت تراک

فروش ۱۰ماهه: ۱۶۶ هزار دستگاه
میزان رشد بازار : ۴۴ + درصد

با ظاهری نزدیک به وولینگ تراک، مرز بین کامیونت‌ها و وانت‌های بزرگ کاری است و بدون داشتن برندی مشهور توفیقی بالا در باازر چین کسب کرده است.

 

جک لایت تراک

فروش ۱۰ماهه: ۱۵۱ هزار دستگاه
میزان رشد بازار : ۵٫۶ + درصد

یک کامیونت کوچک و شهری دیگر که از قضا در ایران مونتاژ شده و در سطحی ضعیف‌تر از فوتون توانسته نظر خریداران ایرانی را به سمت خود جلب کند.

 

چانگان CS55

فروش ۱۰ماهه: ۱۴۰ هزار دستگاه
میزان رشد بازار : ۲۰۲ درصد

نسل تازه شاسی‌بلندهای شرکت چانگان با کمک فورد توسعه پیدا کرده‌اند. مدل‌های متفاوتی دارند اما CS55 تقریبا بهترین مدل از بین انبوهی از طرح‌های چانگان است که متاسفانه نتوانست به خط تولید سایپا راه پیدا کند.

 

جیلی امگرند GS

فروش ۱۰ماهه: ۱۳۵ هزار دستگاه
میزان رشد بازار : ۱۸ درصد

کوچکترین کراس‌اوور شرکت جیلی که ولوو مستقیما پروسه طراحی و تولید آن را برعهده داشته و از هر نظر اتومبیلی شایسته و در حد استانداردهای جهانی است.

 

بائوجون ۳۱۰

فروش ۱۰ماهه: ۱۳۳ هزار دستگاه
میزان رشد بازار : ۱۳٫۴ – درصد

یک هاچ‌بک مدرن و خشن چینی که آرم اسب سمند را در جلوپنجره داشته و علیرغم افت فروش مدوام در دو سال اخیر، همچنان جزو تولیدات پرفروش بائوجون در چین است.

 

منبع: هفت صبح




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط