نسل جدید تویوتا سوپرا با قلب ب‌ام‌و

از دست ندهید

نسل جدیدی از تویوتا سوپرا پس از شانزده سال غیبت در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد.

بیت ران – تولید اسپرت‌ترین ماشین تویوتا که با سری فیلم‌های سریع و خشمگین به شهرت رسید و در بین علاقه‌مندان به تقویت ماشین طرفداران متعصبی دارد در سال ۲۰۰۲ متوقف شد.

پنج سال پیش تویوتا اعلام کرد که نسل جدید این ماشین را با همکاری ب‌ام‌و می‌سازد. نتیجه این همکاری برای ب‌ام‌و نسل جدید مدل Z4 بود که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و ماشین تویوتا قرار است چند هفته دیگر در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شود.

تویوتا می‌گوید با اینکه دو ماشین از قطعات مشترکی استفاده می‌کنند، اما هر یک با هدف متفاوتی ساخته شده‌اند. مهمترین نقطه اشتراک دو ماشین موتور شش سیلندری است که بیش از سیصد اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

نظرسنجی از علاقه‌مندان به سوپرا به تویوتا نشان داد که علاوه بر قابلیت‌های فنی، موتور شش سیلندر قوی، مهمترین مشخصه‌ای است که سوپرا با آن شناخته می‌شود. همین دلیل بود که آنها را برای یافتن بهترین موتور شش سیلندر موجود در بازار به ب‌ام‌و نزدیک کرد.

قدرت ماشین حدود سیصد اسب بخار و شتاب آن حدود پنج ثانیه است. تصاویری که از ماشین به رسانه‌ها درز کرده نشان می‌دهد که ظاهر سوپرا تا حد زیادی به کانسپتی شبیه است که تویوتا چهار سال پیش نمایش داده بود.

اولین دستگاه از نسل جدید تویوتا به حراج گذاشته شده و درآمد حاصل از فروش آن به یک خیریه داده خواهد شد.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط