جنگ جیلی و گریت‌وال در چین شدت گرفت

از دست ندهید

دو خودروساز بزرگ چینی درصدد هستند با افتتاح کارخانه‌های جدید خود در چین بر ابعاد رقابت تولید خود در این کشور بیفزایند.

بیت ران – جیلی که هم‌اینک بزرگترین فروشنده خودروهای سبک در چین است، قرار است با سرمایه‌گذاری ۱٫۳ میلیارد دلاری در شهرستان ووهان واقع در استان هوبی، ضمن تاسیس پنجمین کارخانه خود در چین، تولید خود را در رده محصولات برقی، بنزینی و هیبرید تا ۱۵۰ هزار دستگاه افزایش دهد.

جیلی پیش از این در شهرهای بائوجی، ژیانگ‌تان، نینگ‌بو و چنگدو کارخانه‌جات بزرگی را تاسیس کرده بود که با تحویل ۱٫۴ میلیون واحد خودرو به مشتریان جیلی، رسما رشدی ۲۹ درصدی را تا پایان نوامبر تجربه کرده است.

از آن سو گریت وال بزرگترین سازنده خودروهای اس‌یووی و وانت در چین هم پس از اخذ مجوز تاسیس خط مونتاژ جدید در استان پینگو در شرق چین، با صرف ۴۰۰میلیون دلار تولید محصولاتش را در این منطقه افزایش دهد. گریت وال نیز که پنج کارخانه مختلف در چین دارد، ششمین واحد مونتاژ خودرو را تا سال ۲۰۲۱ افتتاح خواهد کرد.

گریت وال که امسال با افتی ۲٫۹درصدی حدود ۹۹۰ هزار دستگاه اتومبیل در ۱۱ ماه به فروش رسانده، اعلام کرده در نتیجه این سرمایه‌گذاری ۱۰۰هزار دستگاه بر حجم تولید این شرکت افزوده می شود که ۵۰ هزار واحد آن متعلق به محصولات برقی، ۳۰ هزار واحد مربوط به محصولات اس‌یووی و ۲۰ هزار واحد نیز به اتومبیل‌های کراس اختصاص دارد.

منبع:هفت صبح




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط