بهترین خودروهای سال ۲۰۱۸ از نگاه جرمی کلارکسون

از دست ندهید

جرمی کلارکسون ، مجری مشهور برنامه‌ی گرندتور پنج خودروی اروپایی را به‌عنوان بهترین مدل‌های سال ۲۰۱۸ انتخاب کرد.

بیت ران – به عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان، هم‌اکنون جرمی کلارکسون، مؤثرترین و مشهورترین نویسنده‌ی خودرو در جهان است. به همین دلیل، اظهار نظرهای این مجری و روزنامه‌نگار پرطرفدار بریتانیایی درباره‌ی خودروها برای بسیاری از علاقه‌مندان مقدس و ارزشمند هستند.

طرفداران کلارکسون حتما اطلاع دارند که او سال‌ها است درکنار اجرای برنامه‌های مختلف تاپ‌گیر (Top Gear) و گرندتور (The Grand Tour)، برای روزنامه‌ی ساندی تایمز (The Sunday Times) هم مقاله می‌نویسد. جدیدترین نوشته‌ی کلارکسون در روزنامه‌ی پرفروش بریتانیا که ۱۹۷ سال است چاپ می‌شود، برای علاقه‌مندان دنیای خودرو مهم خواهد بود.

کلارکسون در سال ۲۰۱۸ علاوه‌بر سفر به کشورهای مختلف درکنار ریچارد هموند، جیمز مِی و اندی ویلمن برای فیلم‌برداری فصل سوم گرندتور و اجرای مسابقه‌ی تلویزیونی «چه کسی می‌خواهد میلیونر شود؟»، ۲۸ مدل خودروی مختلف را به‌طور ویژه برای ساندی تایمز بررسی کرده است. جالب این است که از تمام این خودروها، ۱۴ مدل چهار ستاره‌ی مخصوص کلارکسون را دریافت کرده‌اند؛ درواقع یا خودروسازان کیفیت بهتری ایجاد کرده‌اند، یا کلارکسون استانداردهای متفاوتی پیدا کرده است.

کلارکسون برای آخرین نوشته‌ی ۲۰۱۸ خود در ساندی تایمز، از بین ۲۸ خودروی مختلف، پنج مدل را به‌عنوان بهترین‌های سال انتخاب کرده است؛ در ادامه این پنج خودرو را معرفی می‌کنیم.

۱- لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

اواخر سال ۲۰۱۷، کلارکسون نمونه‌ی پیش‌تولید لامبورگینی هوراکان پرفورمانته (Huracan Performante)، جایگزین گایاردو (Gallardo) دوست‌داشتنی را بررسی کرد. او در پایان آزمایش فنی هوراکان گفت:فقط سریع نیست؛ بلکه هیجان‌انگیز نیز هست. شاید صدایی مانند فرایند پیداش جهان داشته باشد و (با سرعت‌گیری) سر راننده به پشت‌سری صندلی بچسبد؛ اما می‌توان دمیدن خودرو روی موهای دست را (مانند گربه) حس کرد. این همان خودرویی است که غرش و خرخر را همزمان دارد.

اما کلارکسون به مدل پیش‌تولید هوراکان، چهار ستاره داد؛ طولی نکشید که مهندس‌های ایتالیایی و آلمانی، نظر کامل این چهره‌ی شناخته‌شده را در سال ۲۰۱۸ جلب کردند.

نسخه‌ی نهایی پرفورمانته به‌قدری تحسین مجری بریتانیایی و البته همکاران او را به‌دنبال داشت که این سوپراسپرت ایتالیایی با کسب پنج ستاره، به عنوان بهترین خودروی سال ۲۰۱۸ از نظر کلارکسون انتخاب شد.

نظرهای کلارکسون همیشه شنیدنی بوده است؛ کلارکسون درباره‌ی لامبورگینی می‌گوید: دوست دارم فکر کنم که شرکت لامبورگینی را چند کودک ۱۰ ساله می‌گردانند؛ البته این روزها در اختیار آلمانی‌ها قرار گرفته است اما می‌توان حس کرد که اگر نظارت آئودی نبود، هوراکان حتما سلاح لیزری فضایی روی سقفش داشت.

۲- پورشه ۹۱۱GT2 RS

اگر با نقطه نظر‌های کلارکسون آشنا باشیم، قطعا از وجود یکی از محصولات پورشه در فهرست بهترین‌های سال متعجب می‌شویم. کلارکسون هیچوقت طرفدار پورشه نبوده و بارها در برنامه‌ها و نوشته‌های مختلف، طراحان پورشه را کم‌کارترین افراد حوزه‌ی طراحی خودرو توصیف کرده است. باتوجه‌به این موارد، پورشه ۹۱۱GT2 RS با پیشرانه‌ی توئین توربوشارژ، شگفت‌انگیز به نظر می‌‌رسد؛ چراکه کلارکسون درکنار لامبورگینی هوراکان پرفرومانته، پنج ستاره به آن تقدیم کرد و شباهت نسل‌های مختلف ۹۱۱ با فولکس واگن بیتل را نادیده گرفت.

او در توصیف ۹۱۱GT2 RS گفته است: واقعا عاشقش شده‌ام؛ همه‌چیزش را دوست دارم. GT2 RS یک خودروی اسپرت تمام‌عیار است. این جمله را از کسی می‌شنوید که هیچ‌وقت طرفدار پورشه نبوده است.

۳- بی‌ام‌و آلپینا B5

نسخه‌ی تیونینگ و سفارشی سدان لوکس و قدرتمند بی‌ام‌و، چهار ستاره دریافت کرده است تا در جایگاه سوم بهترین‌های سال ۲۰۱۸ از نظر کلارکسون قرار بگیرد. تولید سدان سری ۵، با کیفیتی بهتر از حاصل‌کار متخصصانبی‌ام‌و، غیرممکن به‌نظر می‌رسد؛ اما کلارکسون معتقد است که تیم مهندسی آلپینا (Alpina) با مدل B5، این مأموریت غیرممکن را با موفقیت انجام داده‌اند.

آلپینا B5 به‌لطف پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل با قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار ، یک سدان بسیار سریع ارزیابی می‌شود، اما از طرفی سواری آن راحت و لذت‌بخش است.

کلارکسون که همیشه از طرفداران سری ۵ بی‌ام‌و محسوب می‌شود، درباره‌ی آلپینا B5 می‌گوید: بدون شک، بهترین سری ۵ است که تا به حال با آن رانندگی کرده‌ام. واقعا حس می‌کنم که نزدیک‌ترین نمونه یه یک خودروی بی‌نقص و کامل است.

۴- استون مارتین ونتیج

همه می‌دانیم، کلارکسون از طرفداران همیشگی استون مارتین ونتیج (Vantage) است؛ به‌همین دلیل، جای تعجب نیست که نسل جدید این مدل با چهار ستاره، در فهرست بهترین‌های سال باشد. یکی از غیرمنتظره‌ترین نظرهای کلارکسون این بود که ونتیج جدید به‌عنوان یک خودروی اسپرت، از تمام محصولات فعلی استون مارتین بهتر است. شاید اگر نسل جدید ونتیج، چراغ‌های جلو و ره‌یاب ماهواره‌ای بهتری داشت، پنچ ستاره دریافت می‌کرد.

کلارکسون درباره‌ی استون مارتین ونتیج جدید گفت: اگر هیجان خالص را درنظر بگیریم، استون مارتین رقیب پورشه ۹۱۱ خواهد بود.

۵- بنتلی کنتیننتال جی‌تی

بنتلی کنتیننتال جی‌تی (Continental GT) از معدود مواردی است که دو دوست و همکار کلارکسون، با او درباره‌ی آن هم‌عقیده هستند. هر سه مجری در تاپ‌گیر، محصول جدید بنتلی را مورد انتقاد قرار دادند و آن را خودروی مخصوص فوتبالیست‌ها توصیف کردند. اما به‌مرور و با تغییرات بیشتر تیم مهندسی بنتلی، کنتیننتال جی‌تی به یکی از خودروهای محبوب کلارکسون، هموند و مِی تبدیل شد.

نسل جدید این مدل به‌قدری کامل بود مه در فهرست کلارکسون، از استون مارتین DB11 پیشی گرفت. او در توصیف بنتلی کنتیننال جی‌تی گفت: طراحی عالی و متفاوت، درست مانند تزئین زیبا روی یک کیک خوشمزه.

منبع: زومیت

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط