آب و روغن قاطی کردن یعنی چه؟

از دست ندهید

بیت ران – در خودرو مجاری مجزایی برای آب و روغن وجود دارد. این دو مایع وظایف متفاوتی برعهده دارند.

آب وظیفه خنک کردن موتور و روغن وظیفه روانسازی، و نیز جلوگیری از اصطحکاک و برخورد فلز با فلز را عهده دار است. البته وظیفه جلوگیری از مخلوط شدن آب و روغن از وظایف اصلی واشر سر سیلندر است.

در شرایطی ممکن است مجاری آب و روغن ترک بردارد که در این صورت خودرو آب و روغن قاطی می کند.

در پی این اتفاق غلظت روغن کم می شود و روانسازی حرکت قطعه‌ها به درستی انجام نمی شود.

ضمن آنکه تماس فلز با فلز بالا می‌رود و حرارت بین قطعات افزایش پیدا خواهد کرد.

اگر این عامل تشدید شود، قطعه‌ها ذوب شده و به هم جوش می‌خورند.

در این شرایط در بدترین حالت، موتور خودرو گیرپاژ می‌کند. نحوه تشخیص آب و روغن قاطی کردن موتور، نگاه کردن به گیج یا همان میله شناسه روغن است که روغن را شیری رنگ نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

درگ چیست؟
وظیفه فلایویل چیست؟
چطور حرفه‌ای برانیم!
پیل سوختی چگونه الکتریسیته تولید می کند؟
تاثیر کیسه هوای خارجی خودرو در آسیب تصادف
کاتالیست خودرو چیست و چه نقشی در عملکرد خودرو دارد؟
روغن سوزی چیست؟ راه های شناسایی و رفع آن کدام است؟
رادار نقطه کور در خودرو چیست و چه کمکی به راننده می کند؟
سیستم چهار چرخ متحرک در خودرو چیست و چگونه عمل می کند؟
هیبرید از چه وقت و کجا وارد صنعت خودروی جهان شدند؟
مشخصات موتور ۱۶ سوپاپ سایپا چیست؟ / اشتراک موتور تارا با شاهین؟
خودروهای مفهومی چرا و چگونه تولید می شوند؟ + تفاوت با نمونه‌ی پروتوتایپ
سیستم الکترونیکی توزیع قدرت چیست و چه تاثیری در عملکرد خودرو دارد؟
قوی‌ترین موتور سه سیلندر معرفی شد ؛ موتور سه سیلندر تارا چگونه است؟
دیسک ترمز خنک شونده چیست و چگونه به عملکرد بهتر ترمزگیری کمک می کند؟



پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط