پلیس حق رفع توقیف خودروی رانندگان مست را ندارد

از دست ندهید

دادستان تهران به پلیس دستور داد که نسبت به توقیف خودروی رانندگان مست اقدام کند و تاکید کرد: در این زمینه دستور کتبی صادر شده و تا پایان زمان مقرر نباید این گونه خودروها رفع توقیف شود.

بیت ران – دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت آبادی در در چهارمین نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی با موضوع جرایم مرتبط با مشروبات الکلی با گلایه از اقدام پلیس مبنی بر رفع توقیف برخی خودروها پیش از مهلت موضوع دستورالعمل دادستانی، افزود: دستور دادستان در این رابطه لازم‌الاجرا است و جز دادستان، معاون وی یا دادگاه، پلیس نمی‌تواند آن را لغو کند.

وی گزارش‌های واصله مبنی بر رانندگی در حین مستی را مورد اشاره قرار داد و با هشدار به کسانی که دست به چنین اقدامی می‌زنند، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا رانندگی حین مستی جرم است و اینکه عده‌ای با رانندگی در حالت مستی برای دیگران خطر ایجاد می کنند قابل اغماض نیست.

جعفری دولت‌آبادی با یادآوری فروش مشروبات الکلی تقلبی در برخی استان‌ها و فوت عده‌ای بر اثر آن و با انتقاد از دلسوزی برخی برای آنان، اظهار داشت: امروز برخی تجارت مشروب تقلبی می‌کنند و جان دیگران را با خطر مواجه می‌کنند؛ عده‌ای نیز در اتوبان‌ها و خیابان‌ها در حالت مستی، مبادرت به رانندگی می‌کنند و توقع دارند با آنها برخورد قانونی صورت نگیرد.

دادستان تهران با تبیین رویه قضایی در برخورد با مصرف مشروبات الکلی و طرح گلایه پلیس در این زمینه که مؤید اختلاف‌نظر دادسراها و محاکم در تشخیص ارتکاب جرم است، ابراز امیدواری کرد که این موضوع با پیگیری رئیس کل محاکم تهران برطرف شود.

به گزارش ایرنا وی خاطرنشان کرد: راننده مست باید بداند که این اقدام مجازات سنگینی به دنبال دارد و علاوه بر مجازات حدی، مجازات تکمیلی مانند محرومیت از رانندگی و ابطال گواهینامه نیز را به همراه خواهد داشت.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط