آب و روغن قاطی کردن یعنی چه؟

از دست ندهید

بیت ران – در خودرو مجاری مجزایی برای آب و روغن وجود دارد. این دو مایع وظایف متفاوتی برعهده دارند.

آب وظیفه خنک کردن موتور و روغن وظیفه روانسازی، و نیز جلوگیری از اصطحکاک و برخورد فلز با فلز را عهده دار است. البته وظیفه جلوگیری از مخلوط شدن آب و روغن از وظایف اصلی واشر سر سیلندر است.

در شرایطی ممکن است مجاری آب و روغن ترک بردارد که در این صورت خودرو آب و روغن قاطی می کند.

در پی این اتفاق غلظت روغن کم می شود و روانسازی حرکت قطعه‌ها به درستی انجام نمی شود.

ضمن آنکه تماس فلز با فلز بالا می‌رود و حرارت بین قطعات افزایش پیدا خواهد کرد.

اگر این عامل تشدید شود، قطعه‌ها ذوب شده و به هم جوش می‌خورند.

در این شرایط در بدترین حالت، موتور خودرو گیرپاژ می‌کند. نحوه تشخیص آب و روغن قاطی کردن موتور، نگاه کردن به گیج یا همان میله شناسه روغن است که روغن را شیری رنگ نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

درگ چیست؟
وظیفه فلایویل چیست؟
چطور حرفه‌ای برانیم!
پیل سوختی چگونه الکتریسیته تولید می کند؟
تاثیر کیسه هوای خارجی خودرو در آسیب تصادف
کاتالیست خودرو چیست و چه نقشی در عملکرد خودرو دارد؟
روغن سوزی چیست؟ راه های شناسایی و رفع آن کدام است؟
رادار نقطه کور در خودرو چیست و چه کمکی به راننده می کند؟
سیستم چهار چرخ متحرک در خودرو چیست و چگونه عمل می کند؟
هیبرید از چه وقت و کجا وارد صنعت خودروی جهان شدند؟
مشخصات موتور ۱۶ سوپاپ سایپا چیست؟ / اشتراک موتور تارا با شاهین؟
خودروهای مفهومی چرا و چگونه تولید می شوند؟ + تفاوت با نمونه‌ی پروتوتایپ
سیستم الکترونیکی توزیع قدرت چیست و چه تاثیری در عملکرد خودرو دارد؟
قوی‌ترین موتور سه سیلندر معرفی شد ؛ موتور سه سیلندر تارا چگونه است؟
دیسک ترمز خنک شونده چیست و چگونه به عملکرد بهتر ترمزگیری کمک می کند؟



پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط