گون اتهامات تخلف مالی را نپذیرفت

از دست ندهید

کارلوس گون که هفته‌ی گذشته به اتهام تخلف مالی از مقام ریاست هیئت مدیره‌ی نیسان برکنار شد، اتهامات مطرح‌شده را تکذیب کرد.

بیت‌ران – کارلوس گون، رئیس سابق هیئت مدیره‌ی شرکت خودروسازی نیسان ژاپن اتهامات مربوط به سوءاستفاده‌ی مالی را رد کرد. گون که هفته گذشته توسط دادستانی ژاپن دستگیر شده بود، به خبرنگاران گفت که از گزارش نکردن دقیق درآمد و پاداش خود قصدی نداشته است؛ گون بدون ارائه جزئیات و مستندات بیش‌تر، ادعاهای مطرح‌شده علیه خود را تکذیب کرد.

دادستان ژاپن می‌گوید که گون و کِلی تقریباً نیمی از پاداش ۸۸ میلیون دلاری خود در نیسان را طی سال‌های ۲۰۱۰ تاکنون به دستگاه‌های قانونی دولتی اعلام نکرده‌اند. این شرکت همچنین گون را به برخی تخلفات مالی دیگر از جمله خرید مسکن در لبنان و برزیل متهم می‌کند.

گون و کِلی هفته گذشته توسط نیسان از سِمَت خود در هیئت مدیره‌ برکنار شدند. اتحاد رنو-نیسان هم گون را از مقام ریاست هیئت مدیره عزل کرد و یکی از مدیران اجرایی خود به نام تیری بلور را به‌عنوان مدیر موقت منصوب کرد. تیری بولور تا انتخاب رئیس جدید از اختیارات گون برخوردار خواهد بود.

نیسان قصد دارد طی یک یا دو ماه آینده رئیس جدیدی برای هیئت مدیره‌ی خود معرفی کند؛ جلسه‌ی آینده این هیئت پیش از پایان سال جاری میلادی برگزار خواهد شد و نیسان امیدوار است که تا آن موقع، رئیس جدیدی انتخاب کند. هنوز شرکت‌های رنو (به تنهایی) و میتسوبیشی که کارلوس گون ریاست هیئت مدیره‌ی آن‌ها را بر عهده داشت، تصمیمی برای برکناری یا جانشینی او نگرفته‌اند.

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط