سایپا کوییک چگونه خودرویی است؟

از دست ندهید

سایپا کوییک چگونه خودرویی است؟ معایب و مزایای این خودرو چیست؟

بیت ران – الهام زهره وند: برخی فکر می کنند که سایپا کوییک خودرو جدیدی است اما در واقع این خودرو توسعه یافته خودرو پراید و تیبا است.

سایپا کوییک را می توان یک خودرو تیبا با ظاهری بهتر دانست.

البته کیفیت این خودرو چندان رضایت بخش نیست.

در بخش فنی هم نسبت به تیبا تغییر بزرگی رخ نداده است.

و اتفاق جدید و مهم تنها اضافه شدن گیربکس سی وی تی شرکت پانچ بلژیک به مجموعه قوای محرکه تیبا است.

این خودرو ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد .

اگر می خواهید درباره این خودرو بیشتر بدانید می توانید فیلم زیر را تماشا کنید:

فیلم در یوتیوب

فیلم در آپارات

کوییک یک خودرو هاچ بک است که شباهت ظاهری زیادی با تیبا ۲ و ساینا دارد به طوری که در کاپوت و چراغ جلو آن با ساینا یکی است.

کوییک چندان تفاوت ابعادی با تیبا۲ ندارد.

سایپا کوییک در ۴ مدل ST، SE، SE-A و SE-A LUX عرضه می شود.

کوییک دستی و اتوماتیک از لحاظ پیشرانه فرقی باهم ندارند، اما در نمونه اتوماتیک از گیربکس بلژیکی پانچ و دریچه گاز برقی استفاده شده است.

کوییک چه آپشن هایی دارد؟

از جمله امکاناتی که در سایپا کوییک می توان به آنها اشاره کرد:

فرمان کمکی برقی مجهز به سنسور سرعت،

کروزکنترل،

محدود کننده سرعت،

سیستم تهویه با نمایشگر و نیمه اتوماتیک،

مانیتور،

نویگیشن،

دوربین و سنسور عقب،

سنسور فشار باد لاستیک،

دی لایت،

تنظیم سیستم صوتی روی فرمان،

شیشه ها و آینه های برقی،

سامانه ورود به خودرو بدون کلید،

استارت دکمه ای،

صندلی شش حالته راننده با پشتی برقی،

چراغ همراهی،

کامپیوتر سفر پیشرفته،

بلوتوث و… اشاره کرد.

ایمنی سایپا کوییک چه تفاوتی با پراید دارد؟

کوئیک به کیسه‌های هوای راننده و سرنشین جلو مجهز شده است.

نکته‌ جالب در مورد سایپا کوئیک، سامانه‌های ایمنی متنوع به کار رفته در آن است.

سایپا کوییک همانند بسیاری از خودروهای داخلی، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) دارد.

سیستم ترمز EBD از کاربردی‌ترین سامانه‌های ترمزی یک خودرو است که این خودرو هم دارا ست.

ترمزگیری اضطراری (BA) هم از دیگر سیستم‌های به کار رفته در این خودرو است.

کوییک به سیستم کنترل پایداری (ESC) هم مجهز شده است.

کوییک به سیستم «پایش فشار باد تایرها» (TPMS) بهره‌مند شده است.

این سامانه، میزان باد لاستیک‌ها را به راننده اعلام می‌کند.

سامانه‌ی TPMS کنار نمایش اطلاعات لازم، در صورت کم‌بودن باد لاستیک‌ها، به راننده هشدار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

کوییک بررسی فنی شد / با مزایا و معایب این خودرو آشنا شوید

کوییک آر ـ R چگونه خودرویی است؟/ خصوصیات و مشخصات فنی




30 دیدگاه

    • از عیوب کوییک جعبه دنده یا گریبکس افتضاح آن است. برای هر دنده عقب یا یک، ابتدا باید دنده ۲ بزنید و الا صدای بدی خواهد داشت. از عیوب دیگر کوییک فرمان سفت آن است. فرمان کوییک گرچه هیدرولیک است اما خیلی سفت حرکت می کند و زاویه حرکت آن با چرخش تمام فرمان، خیلی باز است. شما در خیابان، با یک حرکت نخواهید توانست دور بزنید و حتما باید مثل آر دی، عقب جلو کنید. از عیوب دیگر آن، دریچه های بخاری و کولر آن است که باعث می شود، شما هرگز نتوانید در هنگام رانندگی از هوای خنک کولر در ناحیه صورت خود استفاده کنید. ضمنا سرنشینان عقب هم از هوای نچندان خنک کولر آن بی بهر می مانند. از عیوب اساسی دیگر کوییک این که در هنگام رانندگی در ترافیک، و بخصوص اگر از کولر استفاده کنید، مدام باید چشمتان به آمپر آب باشد. چرا که بزودی آمپر آب بالا می رود و شما باید کنار بکشید و مدتی کاپوت را باز بگذارید تا موتور خنک شود. ضمنا مثل پراید زود خنک نمی شود. من پراید داشته ام هرگز داغ نمی کرد. بخصوص وقتی از کولر استفاده می کردم. چهارمین عیب بزرگ کوییک، سفت بودن فنرهای آن است. مثل پژو ۲۰۶، فنرهای کوییک خیلی سفت و در حد افتضاحی آزار دهنده است. پنجمین عیب کوییک سیستم غیر قابل اعتماد ترمز های آن است. در کل صد رحمت به پراید!!!! من اگر یک پراید مدل ۸۵ داشته باشم، هرگز با کوییک صفر عوض نمی کنم. خاک بر سر طراحان سایپا، با این طراحی کوییک. واقعا گند زده اند.

  1. خداییش قشنگه
    حالا اگه یه آرم کیا یا هیوندا جلوی همین ماشین بود کلی به به و چه چه میکردید براش

  2. به نظر من از ساینا و تیبا و خیلی بهتر و خوش تیپ تره وتمام اونایی که تیبا و ساینا دارن از حرص دلشون میگن خوب نیست

  3. من یه کوییک r خوشگل خریدم . تو واقعیت خیلی قشنگ تر از عکساش هست . قبلا هم پراید داشتم . قابل مقایسه با پراید نیست . خیلی بهتره

  4. ماشین سواری کوییک .یه ماشین با کلاس و نرم مشکلی نداره.و کسانی که دنبال سرعت زیاد هستن باید چیز دیگری بگیرن..قشنگه فقط اسمش خوب نیست..

  5. من سمنداس ای ۹۴دارم ۱۱۰کیلومترکارکرده سالم وفابریک هست هیچ عیبی نداره ولی هرکی خواست با کویک صفرتاق میزنم سراسر

  6. نسبت به تیبا ساینا خیلی بهتره هم از نظر ایمنی و هم فنی وزیبایی و اپشن میشه گفت ماشین ایده علیه پس از سال ها تولیدسایپا ماشین خوبیه

  7. منم دلم میخاد یه کوییک داشته باشم،از بس زنو بچه رو با موتور بردم بیرون،شرمندشون شدم

  8. واقعا ماشینه خوب وکم مصرفه حتی ازپرایدو ۲۰۶
    امکاناتشم عالی خرابی فنی نداره نسبت بخودروهای دیگه ایرانی ۲۰۶پارس سربالامیخوره
    کلآ خودور شیک وخوبی است قیمتش تواین بازار عالیه

    • دوست من یه کویک داره که ۹۰۰۰ کیلومتر کار کرده با یه دنده معکوس کشیدن از دنده ۳ به یک موتورش شاتون زده .واقعا ماشین خوبیه .آدم باید افتخار بکنه به سازنده هاش

  9. سلام من قبلا ۴۰۵ داشتم مدل ۹۲ الان کوییک معمولی . خدایی خوبه ماشین صفر کم‌خرج رانندگی نرم و عالی لاستیک ۱۹۵ بندازین حال کنین

  10. کوییک دنده ای ساده مدل ۹۸دارم بسیار راضی هستم نسبت به قیمتش یه قرون خرج نداره نسبت به خودرو های هم رده خیلی خوبه قبلاً پژو پارس داشتم همش دلهره موتورش بودم. جلو بندی کوییک ریو هستش بسیار بادوام یکمی خشکه اگه کمک هایش را عوض کنی نرم می شه نسبت به تیبا و ساینا و پراید خیلی سرتره اصلااشک نکنید از نظری فنی و و موتورش عالی کولر و بخاری خوبی داره و قابل مقایسه با پراید نیست تا به حال موتورش داغ نکرده و مشکل تعویض دنده ندارن ضمنا نسبت به قیمت مشابهش در بازار خرید کوییک را پیشنهاد میدهم

  11. من ۲۰۶ فروختم کویک r ,سفید قرمز خریدم انصافا سواری خوبی داره جا داره تو اتوبان موقع سبقت از ماشین سنگین اصلا بازی نداره این دواز انصافه بخواییم به دروغ فقط واسه اینکه حرفی زده باشیم بگیم ماشین خوبی نیست. یکم دقت کنیم هیچ چیز بدونه عیب و ایراد نیست.منتها با درست نظر دادن ما قوت قلب و دل گرمی میشه واسه مهندس و مدیران ما 🙏

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط