کارلوس گون مدیر عامل رنو ماند

از دست ندهید

درحالی‌ که نیسان و میتسوبیشی، کارلوس گون را از سِمَت رئیس هیئت مدیره عزل کرده‌اند، رنو به ادامه‌ی کار او رأی داد.

بیت ران – طی هفته‌های گذشته موضوع تخلف کارلوس گون در رسانه‌های جهان بازتاب زیادی داشته است. در همان روزهای ابتدایی کارلوس گون به همراه گِرِگ کلی در ژاپن بازداشت و چند روز بعد از سِمَت رئیس هیئت مدیره‌ی شرکت‌های نیسان و میتسوبیشی برکنار شد.

این موضوع باعث شد تا رنو هم تحقیقات داخلی را برای بررسی بیشتر تخلف یا فعالیت‌های غیرقانونی در میزان پرداختی گون آغاز کند. به‌تازگی این شرکت نتایج بررسی‌های خود را منتشر کرد و مشخص شد که گون تخلف یا فعالیت غیرقانونی در این شرکت فرانسوی انجام نداده است. به همین علت هیئت مدیره‌ی رنو اعلام کرد که به ادامه‌ی کار کارلوس گون به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره‌ رأی می‌دهد.

این حرکت کمتر از یک هفته پس از آن اتفاق می‌افتد که گون از سِمَت مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره‌ی نیسان، عزل شد. دادستان ژاپن نیز  به‌طور رسمی او را به تخلف مالی متهم کرد. گون متهم به گزارش نکردن حدود ۴۰ میلیون دلار از درآمد خود طی پنج سال و سوءاستفاده از دارایی‌های شرکت نیسان است

گزارش گون مطابق با رویه اجرایی است

رنو بعد از جلسه‌ی هیئت مدیره در روز پنج‌شنبه اعلام کرد که نتایج اولیه تحقیق کنونی نشان می‌دهد که میزان درآمدهای گزارش‌شده توسط کارلوس گون مطابق با قوانین اجرایی و رویه مدیریتی این شرکت است. در ماه گذشته، مدیریت موقت رنو به عضو ارشد اجرایی این شرکت، تیری بولور تحویل داده شد.

رنو همراه‌ با دولت فرانسه قبلاً ادعا کرده بود که نیسان دسترسی این شرکت به بررسی دقیق اتهامات علیه گون را رد کرده است. افشای این گزارش‌ها موجب شکاف بین رنو و نیسان شد که در اتحاد با میتسوبیشی قرار دارند.

کارلوس گون از سال ۱۹۹۶ به رنو پیوست و در سال ۱۹۹۹ و پس از خرید سهام نیسان توسط رنو، به سِمَت مدیر اجرایی ارشد این شرکت دست یافت؛ هیروتو سایکاوا، مدیرعامل نیسان اعلام کرد که تمرکز قدرت در این اتحاد تکرار نخواهد شد.

مقامات نیسان تاکنون جزییات اتهامات این شرکت علیه کارلوس گون را به مسئولان رنو ارائه نکرده‌اند. همین مسئله باعث شد تا رنو گون را در سِمَت خود ابقا کند. در صورتی که گوسن در دادگاه ژاپن گناهکار شناخته شود، با ۱۰ سال زندان و جریمه‌ای حدود ۸۸ هزار دلار روبه‌رو خواهد شد. در صورتی که نیسان در این پرونده مقصر باشد، احتمال دارد که با جریمه‌ی ۶.۲ میلیون دلاری روبه‌رو شود.

منبع :زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط