وانت جیپ؛ بازگشت گلادیاتور

از دست ندهید

بیت ران – طرفداران جیپ سال‌ها منتظر این ماشین بودند. جیپ از زمان تاسیس تا اوایل دهه نود میلادی همیشه یک وانت در محصولات خود داشت که از جمله آنها وانتی به نام گلادیاتور بود که در دهه شصت میلادی تولید می‌شد.

اما پس از اینکه کرایسلر این کارخانه را خرید، ساخت وانت به دوج زیرمجموعه دیگر کرایسلر سپرده شد و جیپ بر ساخت ماشین‌های شاسی‌بلند تمرکز کرد.

جیپ در سال ۲۰۰۵ با نمایش کانسپتی به نام گلادیاتور علاقه‌اش را به بازگشت به بازار وانت‌ نشان داد،‌ اما با وجود استقبال بسیار زیاد از این کانسپت، تولید این ماشین پانزده سال طول کشید.

وانت جیپ براساس نسل جدید رانگلر ساخته می‌شود که به تازگی به بازار عرضه شده است. این ماشین تنها در یک فرم چهار در ساخته می شود و مانند رانگلر، درها و سقف را می‌توان باز کرد و شیشه جلو را روی کاپوت ماشین خواباند.

گلادیاتور فعلا تنها با یک موتور شش سیلندر ۳.۶ لیتری بنزینی با قدرت ۲۸۵ اسب بخار ساخته می‌شود که می‌توان آن را با دنده دستی شش سرعته یا اتوماتیک هشت سرعته سفارش داد.

حریف جاده های ناهموار

جیپ می‌گوید گلادیاتور مانند رانگلر می‌تواند از پس جاده‌های ناهموار به راحتی برآید. از جمله امکانات این ماشین دوربینی است که هنگام عبور از موانع سخت زیر ماشین را به راننده نشان می‌دهد. علاوه بر این، خریداران می‌توانند وانت خود را با بیش از ۲۰۰ امکان و وسیله مختلف مجهز کنند.

گلادیاتور در بهترین زمان به بازار آمریکا عرضه می‌شود. محبوبیت‌ شاسی‌بلندها و ارزان‌بودن قیمت بنزین باعث شده بسیاری از آمریکایی‌ها ماشین‌های سواری خود را با وانت‌ عوض کنند و بهترین انتخاب برای آنها وانت‌های سایز متوسط مانند گلادیاتور است.

این بخش از بازار تاکنون در اختیار تویوتا تاکوما و شورولت کلرادو بود. اما حالا علاوه بر جیپ، فورد هم با وانت رنجر انتخاب بیشتری را پیش روی خریداران خواهد گذاشت. فولکس‌واگن هم قصد دارد به زودی به این جمع بپیوندد.

 

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط