قیمت خودروها نهایی نشده است

از دست ندهید

سرپرست روابط عمومی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش متوسط ۷۰ درصدی قیمت خودروها را رد کرد و گفت: این اعداد و ارقام در حد گمانه زنی است و هنوز هیچ چیز قطعی نشده است.

«محمدمهدی محمدی» امروز (دوشنبه) افزود: جلسه ها و نشست های کارشناسان خودرویی با کارشناسان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درخصوص قیمت گذاری جدید خودروها ادامه دارد و اعداد و ارقامی که از گوشه و کنار در سایت ها و کانال های فضای مجازی اعلام می شود، به هیچ عنوان قطعی نیست.

وی بیان داشت: مطابق قولی که داده بودیم مقرر بود این هفته قیمت خودروها نهایی شده و اعلام شود، زیرا تعداد زیادی معوقه های خودرویی وجود دارد که از سوی خودروسازان باید تعیین تکلیف و به مشتریان تحویل شود.

به گزارش ایرنا، از شب گذشته تاکنون در فضای مجازی و برخی سایتها خبری منتشر شده مبنی بر اینکه «در آخرین جلسه مربوط به تعیین فرمول قیمت‌گذاری خودرو در سازمان حمایت، مقرر شده نرخ کارخانه‌ای خودروهای تولید داخل دستکم ۵۰ و حداکثر ۱۳۰ درصد بالا برود.با این حساب، قیمت خودروها بطور میانگین نزدیک به ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت و به احتمال زیاد، فهرست قیمت‌ها توسط ستاد تنظیم بازار طی این هفته یا در نهایت هفته آینده اعلام و ابلاغ خواهد شد.»

تعهدی که خودروسازان ملزم به رعایت آن هستند

سرپرست روابط عمومی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره نگرانی مشتریان از دریافت خودرو به قیمت روز از سوی خودروسازان نیز گفت: این موضوع بسیار مهم بوده و در جلسه اخیر سازمان حمایت با خودروسازان نیز مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: «خودروهایی که موعد تحویلشان سر رسید شده، باید به قیمت تاریخ روز تحویل در اختیار صاحبانشان قرار بگیرد و سازمان حمایت بر این موضع تاکید دارد.» اگر خودروسازان بخواهند قیمت های امروز را از صاحبان خودروهایی که موعد تحویلشان گذشته، مطالبه کنند، تخلف کرده اند.

صبح امروز «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص وضعیت قیمتگذاری خودرو و تصمیم دولت در این زمینه، گفت: هر تعهدی که در قرارداد خودروسازان و مشتریان وجود دارد، خودروسازان باید به آن پایبند باشند.
وی گفت: با توجه به وضعیت رو به رشد تولید، تلاش می‌کنیم تا تیراژ (شمارگان) تولید خودرو افزایش یابد و بطور طبیعی مشکلی وجود ندارد.

تعهد ۳۰۰ هزار خودرویی دو خودروساز

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز عصر دیروز در پایان جلسه با خودروسازان با اعلام اینکه تعهدات انجام نشده دو گروه سایپا و ایران‌ خودرو حدود ۳۰۰ هزار خودرو است، گفت: مقرر شده است تا تحویل تعهدات معوق در اولویت خودروسازان قرار بگیرد و بر اساس قراردادهای منعقد نسبت به تعهدات خود عمل کنند.

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط