26.1 C
Tehran
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

قیمت قطعات یدکی ۴۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافت

از دست ندهید

مجله خبری فلاشر – قسمت اول – ۱۱ دی ۱۳۹۹/ تحلیل قیمت خودرو و موتورسیکلت

اولین قسمت مجله خبری فلاشر با محوریت تحلیل قیمت خودرو  و قیمت موتورسیکلت منتشر شد. بیت ران - مجله خبری...

واردات کامیون‌ های دست دوم اروپایی با 3 سال کارکرد حاشیه ساز شد

ماجرای ورود کامیون‌ های دست دوم مجددا خبر ساز شده است بیت ران- در شرایط ممنوعیت واردات خودرو سواری، واردات...

سایپا اولویت تحویل خودروهای پیش فروش شده خود را اعلام کرد

معاون بازاریابی و فروش سایپا گفت: سایپا با پایش ثبت‌ نام‌ کنندگان، خودروهای مصرف‌کنندگان واقعی و تک‌ ثبت ‌نامی را در...

مسئولان در اتحادیه های تعمیرکاران و فروشندگان لوازم یدکی خودور  اعلام کردند قیمت قطعات یدکی خودرو بین ۴۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

 

بیت ران – علیرضا نیک‌آیین رئیس اتجادیه تعمیرکاران خودرو، با بیان اینکه علت افزایش قیمت قطعات خودرو را باید از اتحادیه لوازم یدکی پرسید، ​گفت: تعمیرکاران ما قربانی تقلّب هستند و با توجه به اینکه قطعات بی کیفیت هستند، کیفیت کار تعمیرکاران را زیر سئوال رفته است.

وی افزود: قطعات پرمصرف مانند لنت ترمز، دیسک صفحه کلاج و فیلترها حدود 300 تا 400 درصد افزایش قیمت داشته است و وجود واسطه های متعدد از علل این افزایش است.

نیک آیین با بیان اینکه کمبود عرضه در بازار لوازم یدکی وجود دارد، گفت: کیفیت قطعات هم کاهش داشته است و برخی از کارخانه های قطعه ساز به علت نیامدن مواد اولیه، قطعات کنار رفته از خط تولید را وارد بازار کردند.

حسن ساده عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو هم با بیان اینکه افزایش قیمت در همه کالاها از جمله لوازم یدکی خودرو رُخ داده است، افزود: قیمت برخی از لوازم یدکی 2 تا 3 برابر افزایش داشته است که منطقی نیست.

افزایش قیمت در ماه های اخیر

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر 40 درصد افزایش قیمت داشتیم که به علت نوسانات نرخ ارز و افزایش هزینه های گمرکی و حمل و نقل بوده است.

ساده با اشاره به اینکه بخش زیادی از نیاز لوازم یدکی کشور از خارج تامین می شود، افزود: افزایش قیمت ارز موجب افزایش قیمت این لوازم شده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت: تعدد مراکز تصمیم گیر و توجه نکردن به عواقب تصمیم از علل ایجاد مشکل در قیمت قطعات لوازم یدکی خودرو است.

وی افزود: بر اساس قانون، اتحادیه ها اجازه نرخ گذاری و نظارت ندارند و سازمان های تصمیم گیر هم با اتحادیه ها مشورت نمی‌کنند.

ساده گفت: مصرف قطعات یدکی در سال 96 در کشور 11 و نیم میلیارد دلار برای حدود 22 و نیم میلیون خودرو بوده است.

وی افزود: حدود 50 درصد این مبلغ، تولید داخل و ورود کالا از مبادی رسمی بوده و 50 درصد این کالاها هم از مبادی غیررسمی بوده است و فروشنده ها هم نمی توانند اصلی را از بدلی تشخیص دهند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

Ami ارزان‌ترین خودرو برقی ترکیه، در یک هفته ۱۹۸ میلیون گران شد

Ami از سوی سیتروئن به تازگی در کشور ترکیه رونمایی و قیمت فروش آن تعیین شد. این خودرو برقی...

توافق تولید مشترک خودرو ایران و روسیه در ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از توافق با مقامات روسی برای تولید مشترک خودرو ایران و روسیه در ایران خبر داد. بیت ران - علیرضا...

سقوط اف ۱۴ / تام کت در اصفهان

صبح ۲۸ خرداد یک فروند جنگنده اف ۱۴ / تام کت در نزدیکی پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان دچار سانحه شد و سقوط کرد. بیت...

زمزمه‌ی فروش پارس خودرو ؛ ایران خودرو مالک قدیمی‌ترین...

این روزها بیش از هر زمان دیگری زمزمه‌ی فروش پارس خودرو به گوش می‌رسد. براساس اخبار رسیده آیا ایران خودرو مالک قدیمی‌ترین خودروساز ایران...

خودروهای برقی در ترکیه و هزینه شارژ آنها طبق...

خودروهای برقی در ترکیه در حال تثبیت جایگاه خود در بین خریداران هستند. تنها در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۲ تعداد ۱۰۷۳ خودرو برقی...

پست‌های مرتبط