قیمت قطعات یدکی ۴۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافت

از دست ندهید

۱۶۰ هزار دستگاه خودرو در کارخانه‌ها انبار شده اند/ قوه قصائیه ورود کند

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان با تاکید بر اینکه ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو در کارخانه‌ها انبار شده اند، از...
بررسی آفرودرهای محبوب

سوزوکی جیمنی یا تویوتا لندکروزر ؛ کدام آفرودر بهتری هستند؟

در بین ماشین بازها آفرود و راندن در جاده های خارج از شهر لذت بسیاری دارد. برای این منظور...

بازار خودرو ؛ پیش بینی آینده و تحلیلی بر مسائل روز

در شش ماه گذشته اتفاقات بسیار زیادی در صنعت خودرو رخ داده است که مهمترین آن ها اثر کرونا...

مسئولان در اتحادیه های تعمیرکاران و فروشندگان لوازم یدکی خودور  اعلام کردند قیمت قطعات یدکی خودرو بین ۴۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

 

بیت ران – علیرضا نیک‌آیین رئیس اتجادیه تعمیرکاران خودرو، با بیان اینکه علت افزایش قیمت قطعات خودرو را باید از اتحادیه لوازم یدکی پرسید، ​گفت: تعمیرکاران ما قربانی تقلّب هستند و با توجه به اینکه قطعات بی کیفیت هستند، کیفیت کار تعمیرکاران را زیر سئوال رفته است.

وی افزود: قطعات پرمصرف مانند لنت ترمز، دیسک صفحه کلاج و فیلترها حدود 300 تا 400 درصد افزایش قیمت داشته است و وجود واسطه های متعدد از علل این افزایش است.

نیک آیین با بیان اینکه کمبود عرضه در بازار لوازم یدکی وجود دارد، گفت: کیفیت قطعات هم کاهش داشته است و برخی از کارخانه های قطعه ساز به علت نیامدن مواد اولیه، قطعات کنار رفته از خط تولید را وارد بازار کردند.

حسن ساده عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو هم با بیان اینکه افزایش قیمت در همه کالاها از جمله لوازم یدکی خودرو رُخ داده است، افزود: قیمت برخی از لوازم یدکی 2 تا 3 برابر افزایش داشته است که منطقی نیست.

افزایش قیمت در ماه های اخیر

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر 40 درصد افزایش قیمت داشتیم که به علت نوسانات نرخ ارز و افزایش هزینه های گمرکی و حمل و نقل بوده است.

ساده با اشاره به اینکه بخش زیادی از نیاز لوازم یدکی کشور از خارج تامین می شود، افزود: افزایش قیمت ارز موجب افزایش قیمت این لوازم شده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت: تعدد مراکز تصمیم گیر و توجه نکردن به عواقب تصمیم از علل ایجاد مشکل در قیمت قطعات لوازم یدکی خودرو است.

وی افزود: بر اساس قانون، اتحادیه ها اجازه نرخ گذاری و نظارت ندارند و سازمان های تصمیم گیر هم با اتحادیه ها مشورت نمی‌کنند.

ساده گفت: مصرف قطعات یدکی در سال 96 در کشور 11 و نیم میلیارد دلار برای حدود 22 و نیم میلیون خودرو بوده است.

وی افزود: حدود 50 درصد این مبلغ، تولید داخل و ورود کالا از مبادی رسمی بوده و 50 درصد این کالاها هم از مبادی غیررسمی بوده است و فروشنده ها هم نمی توانند اصلی را از بدلی تشخیص دهند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

افزایش قیمت موتورسیکلت های نیرو موتور + موتوری که شبانه ۹۰ میلیون گران شد!

قیمت موتورسیکلت های نیرو موتور برای سومین بار در سه ماه گذشته گران شد. میانگین افزایش قیمت، ۲۰ درصد...

مجلس موافق واردات خودروهای دست دوم ؛ واردات خودروهای...

با موافقت مجلس برای واردات خودروهای دست دوم با عمر کمتر از  پنج سال ، احتمال واردات خودروهای دست دوم به ایران قوت گرفت. بیت ران...

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

کیو جی موتور که برند لوکس‌تر بنلی است توسط کویر موتور وارد ایران شده و به زودی وارد بازار می‌شود. با سه محصول جدید...

بدهی خودروسازان دولتی به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسید

بدهی خودروسازان دولتی به ۵۰ هزار میلیارد‌ تومان رسیده است. عمده این بدهی به زنجیره تامین یا همان صنعت قطعه‌‌سازی خودرو است. بیت ران -...

آئولوس یی شوئن مکس، سدان هیبریدی ۳۳۵ اسب بخاری...

آئولوس یی شوئن مکس به عنوان یک محصول وارداتی قرار است به زودی از سوی ایران خودرو به‌فروش برسد. ۴ هزار دستگاه این سدان...

پست‌های مرتبط