فولکس برقی نصف قیمت تسلا و با همان کیفیت!

از دست ندهید

فولکس واگن اعلام کرده است که خودروهای الکتریکی ساخت این شرکت آلمانی تا سال ۲۰۲۰ میلادی به رقابت با خودروهای تسلاموتورز آمریکایی خواهد پرداخت.

 

بیت ران – شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان که بیشترین سهم فروش خودرو را در جهان دارد، در راستای توسعه فناوری خودروهای برقی و محافظت از محیط زیست به تازگی اعلام کرده است که تا دو سال آینده یعنی ۲۰۲۰ میلادی، خودروهایی خواهد ساخت که توان رقابت با همتایان آمریکایی ساخت تسلاموتورز را خواهند داشت و قدرت و یکه تازی خودروهای الکتریکی تسلا را زیر سوال خواهند برد. با این تفاوت که خودروهای برقی فولکس واگن با نصف قیمت محصولات شرکت آمریکایی تسلاموتورز به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.

این خودروساز پرفروش و پرطرفدار آلمانی، پس از آنکه حدود سه سال پیش به دستکاری و تقلب در نرم‌افزار مدیریت میزان آلایندگی خودروهای دیزلی تولیدی‌اش در آمریکا متهم و محکوم شد، تصمیم گرفت که برای جلب اطمینان مردم و دولت‌ها و همچنین کمک به کاهش میزان انتشار آلایندگی به جو زمین و محیط زیست، به طراحی و تولید خودروهای برقی و الکتریکی پاک روی آورد.

در سال های اخیر شرکت های خودروسازی بسیاری در جهان به دنبال توسعه فناوری و افزایش خط تولید خودروهای برقی و الکتریکی بوده‌اند؛ به گونه‌ای که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه خودرو پیش‌بینی کرده بودند سال جاری ۲۰۱۸ میلادی سال شکوفایی خودروهای برقی باشد. در برخی از کشورهای شمال اروپا و آمریکای شمالی، استقبال مردم و دولت‌ها به قدری بالا بوده است که حتی از تصور و پیش‌بینی تحلیلگران فراتر رفته و موجب تعجب این خودروسازان شده است.

چالش های توسعه

البته توسعه خودروهای برقی همواره چالش‌های زیادی را پیش‌روی خود داشته است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به در دسترس بودن ایستگاه‌های شارژ این وسائل نقلیه و ایمنی و همچنین استهلاک بالا و ظرفیت پایین باتری‌های بکاررفته آنها اشاره کرد.

براساس گزارش‌های منتشر شده در وب سایت InsideEVs، این خودروساز آلمانی پیشتر اعلام کرده بود که می‌خواهد بالغ بر ۱۰ میلیارد یورو تا سال ۲۰۲۵ در بخش تولید و طراحی خودروهای برقی هزینه کند. خودروی مدل I.D فولکس واگن با ارزان‌ترین مدل تسلا به رقابت خواهد پرداخت.

فولکس واگن بدین ترتیب می‌تواند یکی از بزرگترین بازیگران و پیشگامان در عرصه تولید و فروش خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک در جهان باشد.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

با توجه به تغییر سیاست‌های جهانی درباره حفظ محیط زیست و مقابله با معضل آلودگی هوا و کاهش انتشار میزان آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای، بسیاری از کشورها از جمله انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

منبع: ایسنا




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط