نگرانی فولکس واگن از رشد فناوری خودروهای برقی

از دست ندهید

مدیر ارشد اجرایی فولکس واگن در خصوص توسعه فناوری خودروهای برقی و کاهش استقبال از خودروهای بنزینی و دیزلی کنونی، ابراز نگرانی کرد.

بیت ران – به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت cleantechnica، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

با اینکه بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار خودرو در جهان تصور نمی‌کردند که روزی خودروهای برقی و الکتریکی به بازار خودروی جهان راه پیدا کرده و به دست مصرف کنندگان نهایی برسند، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی نظیر تسلاموتورز با اجرایی کردن برنامه‌های جاه طلبانه خود، رویای قدم گذاشتن خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست به خیابان های شهر را تحقق بخشیدند.

استقبال از خودروهای برقی

این طور که آمار فروش خودروهای برقی در جهان نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد که استقبال بی‌نظیری از سوی مردم و دولت‌های مختلف جهان از خودروهای پاک برقی شده است و همگی خواهان توسعه فناوری تولید وسائل نقلیه پاک برقی هستند.

حالا به تازگی هربرت دیاس – مدیر ارشد اجرایی شرکت فولکس واگن – از کاهش شدید استقبال همگانی از خودروهای بنزینی و دیزلی کنونی و همچنین توسعه روزافزون و غیر منتظره صنعت خودروهای برقی و الکتریکی ابراز نگرانی کرده است. با اینکه این شرکت در ابتدا به تمسخر برنامه‌های جاه‌طلبانه و بلندپروازانه تسلاموتورز می‌پرداخت، اما بعد از آن متوجه شد که باید به منظور جا نماندن از گردونه رقابت در خودروهای برقی، خود نیز به توسعه فناوری ساخت این گونه خودروها بپردازد.

فولکس واگن بعنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی در جهان که بیشترین سهم از بازار خرید و فروش خودرو در اروپا را به خود اختصاص داده است، به نظر می‌رسد می‌خواهد رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیت  (diesel Gate ) خود را جبران کرده و به توسعه فناوری‌های نوینی همچون خودروهای خودران و هم‌چنین وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست نظیر خودروهای برقی و الکتریکی بپردازد و بدین ترتیب چهره آلوده و تخریب نام خود را در جهان از بین ببرد.

این خودروساز پرفروش و پرطرفدار آلمانی، پس از آنکه حدود سه سال پیش به دستکاری و تقلب در نرم‌افزار مدیریت میزان آلایندگی خودروهای دیزلی تولیدی‌اش در آمریکا متهم و محکوم شد، تصمیم گرفت که برای جلب اطمینان مردم و دولت‌ها و همچنین کمک به کاهش میزان انتشار آلایندگی به جو زمین و محیط زیست، به طراحی و تولید خودروهای برقی و الکتریکی پاک روی آورد.

اعتراف و جریمه

فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارت اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است. همه این اتفاقات موجب شد این خودروساز به منظور جبران خسارت های وارده، در کاهش انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای به محیط زیست و تولید خودروهای برقی بکوشد.

وی همچنین اشاره کرد که سرعت توسعه این فناوری چنان سریع و غیرقابل کنترل است که دولت های مختلف نتوانسته‌اند برای آنها قانون‌گذاری کرده و یا به وضع استاندارد برای توسعه و بهره‌برداری از ان بپردازند. یکی دیگر از مشکلات سرعت بسیار بالای توسعه فناوری‌های نوین در صنعت خودروسازی، احتمال فروپاشی و سقوط پیش از موعد صنعت تولید خودروهای بنزینی و دیزلی است.

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط